Een jaar op een highschool in amerika/australie, hoe en wat?

Het lijkt me altijd al super leuk om een jaar op een highschool in amerika/australie. Maar hoe zit dat nu precies, hoe duur is het? want geloof ik is het best wel duur.
Hoe kan je zomaar een jaar op je nederlandse school missen?
hoe word je daar ontvangen? Wanneer is de beste tijd om daar heen te gaan, welke klas en hoe oud?
Hoelang kan je het beste erheen gaan een jaar lijkt me logisch of is het met termijnen ofzo?
en hoe goed moet je engels zijn? Ik kan engels lezen en verstaan als nederlands alleen praten en correct gramaticale zinnen vormen gaat nog een beetje moeilijk.
Graag zou ik ook eigen ervaringen willen horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (5)

Ik ken iemand die dat heeft gedaan. Zij deed het na haar middelbare school, ze was toen nog 17 (want je moet jonger zijn dan 18 voor een highschool). Ze heeft dit via een organisatie gepland en het was inderdaad nogal prijzig, dus weet waar je aan begint! Ik denk niet dat je dit kunt doen tijdens je huidige opleiding, maar hiervoor kun je denk ik beter terecht bij het schoolbestuur, misschien dat ze een uitzondering maken? Diegene die ik ken was ook niet heel goed in Engels, maar dat kun je daar dan toch juist leren! :) Niets mis mee! Zoals ik van haar begreep stelde de school op zich niet zo veel voor (qua niveau). Ze had vakken als fotografie en drama en ook de rest was niet moeilijk. Nederland kent na de basisschool al een indeling per niveau, in Amerika begint dat pas echt na de highschool, dus pas rond het 18e levensjaar. Daar zou ik me dus niet al te druk over maken ;)

Heel veel succes als je gaat en vooral ook heel veel (leer)plezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn nichtje is een jaar naar Australie geweest.
Mijn neef heeft een jaar highschool VS gedaan.
Beide wel NA de middelbare school hier, dus MET diploma.

Heel leerzaam.

Er zijn verschillende organisaties die zich daar mee bezig houden.
INTO is er een van:
http://www.into-highschool.nl/van-droom-tot-werkelijkheid.html

EF is er een van:
http://google.ef.nl/sem/?mc=NL&etag=GGNLS_HS_00_00

Zoek verder op schooluitwisseling of op educational exchange.
Vraag op jouw school naar ervaringen en voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een jaar in amerika geweest, na de middelbare school. Geen idee wat het nu kost, maar de prijs heeft te maken met vliegtickets en verzekering. Je komt in een gastgezin en afhankelijk van je leeftijd wordt je een junior of senior (klas 11 of 12).
Gezinnen geven zich op als gastgezin, dus ze willen graag iemand hebben: je bent dus meer dan welkom.
Engels leer je zo, geen zorgen. Na een paar maand droom je zelfs in het engels :-)
Een geweldige ervaring die je leven verrijkt. Altijd doen als je de kans krijgt.
Google "exchange student".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi! ik heb ook een jaartje high school gedaan, twee jaar geleden... Ben toen niet naar Amerika of Australië geweest maar naar Canada! Amerika was toen al heel erg moeilijk om aan een visum te komen, en aangezien het vanuit Canada toch vrij gemakkelijk was om naar Amerika te reizen en ik sowieso Engels wilde doen heb ik uiteindelijk voor Canada gekozen. Het onderwijs daar is ook echt heel erg goed dus het is zeker een aanrader!
Ik heb er toen voor gekozen om het met Travel Active te doen, die organiseren sowieso verschillende high school mogelijkheden in Europa en wereldwijd.
Weet niet meer precies hoe duur het destijds was maar je kunt dat allemaal op hun site opzoeken (www.travelactive.nl). Ze hebben btw ook meerdere mogelijkheden, mocht je dus echt naar Amerika of Australië willen. Heb echt een super jaar gehad, en het was allemaal goed geregeld, dus misschien ook een goede tip voor jou...
Ben toen voor een halfjaar geweest, was allemaal geregeld met mijn middelbare school hier en ik liep dus ook geen vertraging op wat wel fijn was.
De beste tijd om te gaan hangt natuurlijk ervan af waar je heen wilt gaan en wat je precies wilt gaan doen. Ik ben in Canada naar New Foundland and Labrador geweest, mede omdat ik daar de kans had om wintersport uit te oefenen.
Ik zat destijds in de 4e en mijn Engels was ook niet super goed. Maar je wordt gewoon goed voorbereid en als je eenmaal daar bent dan leer je het snel genoeg, geloof me...!

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut een aanrader, mijn zoon (19 j)doet een jaar (Music College Boston) Berklee, alles is te doen, maar je moet door zetten,(studentenvisum, scholarship .....)
Corstjens Pieter Jan Facebook

groeten