Vakantie naar Griekenland financieel interessant?

Zojuist aangekondigd dat Griekenland binnen een korte tijd definitief failliet kan gaan. Word nu alles daar stukken duurder zoals de tickets, hotels en levensbehoeften? Of juist goedkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Meestal word alles goedkoper. Hierdoor wordt het voor bedrijven interessant zich hier te vestigen, en voor toerristen om daar naar toe op vakantie te gaan.
De valuta is namelijk interessant voor iedereen. Omdat Griekenland ook deelneemt in de euro, is het afwachten wat er gebeurd. Maar de kans dat alles duurder wordt is nihil.

Toch moeten we nog afwachten wat er met Griekenland gebeurd. Onder druk van Europa kan Griekenland toch buigen. Of in het uiterste geval word Griekenland uit de Eurozone gezet, en dan is het zeker interessanter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst de kat uit de boom kijken :) dus afwachten . Grieken land zou zo als men het noemt failliet kunnen gaan maar een land gaat nooit echt failliet zoals een zaak of persoon . Een periode van wan orde , sociale onrust , enz maar dan !!!!meestal business as usual . Kijk naar Argentinië , enz . In die eerste periode kan je er btr niet zijn . Stakingen, op vliegvelden veer boten enz. Daarna mogelijk een eigen munt ja dan kunnen ze eindelijk de waarde van die munt zelf bepalen en laten devalueren ,zodat het weer een goedkoop vakantie land kan worden en de Grieken op eigen tempo hun land kunnen reorganiseren evt met financiële hulp IMF . Ja dan kunnen de banken fluiten nr hun centen . En ja wij indirect ook . Ik zou de gok nog niet wagen . Je weet dan nooit wat met je reservering's geld gebeurt . Grieken land is direct bij invoering € heel duur geworden , salarissen en alles vloog de pan uit ! En nu :( heel droef voor de gewone Griek . Wel tijd maar geen € voor vakantie .