wat is er allemaal te doen in antwerpen? (2 dagen gaan we erheen)

iemand van 15 iemand van 19 en twee ouders van 54. niet te saai, museums kunnen wel maar moeten ze niet over geschiedenis gaan maar een leuk onderwerp dat actueel is. dus ook niet voor jonge kinderen. gewoon leuke dingen! dankjewel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (9)

Hartje Antwerpen kun je naar de Zoo:) Vlak naast centraal station.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Ruien

In de middeleeuwen liep er een netwerk aan kanalen die het riool van Antwerpen
vormden. Sinds 2005 zijn deze ruien opengesteld voor publiek. U kunt met een gids een rondleiding krijgen door het ondergrondse stelsel.

Tevens maakt u dezelfde wandeling terug maar dan bovengronds. Ooit al eens willen lopen in een riool? In Antwerpen is dat mogelijk om te doen.
Antwerpse Zoo

Één van de oudste dierentuinen ter wereld. Deze dierentuin is ongeveer 10 hectare groot en heeft 5000 dieren van wel 769 verschillende soorten uit de hele wereld.
fremar
12 jaar geleden
-Je kunt er heel leuk winkelen, vooral op de meir. (Er zit ergens ook een forever21)
- midden tussen de winkels op de meir zit een oud woonhuis van napoleon, is best leuk, ook voor 15 jarige. Het is ook niet iets waar je een hele dag in rond brengt, een rondleiding duurt geloof ik anderhalf uur
-Er is een dierentuin, pal naast het station, ik weet niet of het echt voor 15 en 19 jarige is?
-je hebt op de weg van het station naar de meir een straat, waar allemaal eettentjes zitten, echt uit allemaal verschillende landen: chinees, turks, marokkaans, Japans, enz.
-Er zijn ook wat leuke stadswandelingen
-er is een kathedraal
- er zijn rondvaarten door de Schelde
Dit is allemaal heel erg in het centrum, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vogelenmarkt op zondagochtend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vinden jullie het diamantmuseum wel leuk. En ga eens kijken bij het MAS, Museum aan de Stroom. Je kunt gratis de promenade op en dan heb je een mooi uitzicht over de stad.
En ga als je in de buurt van de kathedraal bent ook even naar het elfde gebod, een eetcafe dat je minstens gezien moet hebben, maar iets drinken eigenlijk ook wel (zie link)
12 jaar geleden
Mijn familie woont vlakbij Antwerpen. Wij hadden een keer afgesproken met zijn allen naar de Zoo te gaan. Helaas regende het erg die dag. Wij zijn toen uitgeweken naar Aquatopia. Dit was ook absoluut heel erg leuk! De zoo is natuurlijk wel diverser, maar mocht het pijpenstelen regenen dan is dit een erg goede uitwijkmogelijkheid! (zit vlak bij elkaar) http://www.aquatopia.be/

Verder gaan wij altijd graag naar 't Zuid. De Meir is heel massaal en heeft veel grote ketens zoals: Kruidvat, H&M, Hema, Zara, C&A, Bart Smit (zie overzicht: http://www.openingsuren.com/winkelstraat2.php?gemeente=Antwerpen&straat=Meir). Ik heb dit thuis allemaal in overvloed en dit hoeft voor mij dus niet zo. Maar misschien vinden jullie dit natuurlijk juist wel heel leuk. 't Zuid is kleinschalig, heel gezellig en zit vol met kleine winkeltjes. Van antiek, tot hippe designwinkeltjes en coole kledingwinkels. Ook veel leuke restaurantjes.http://www.zuid.be/index.php

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Veel plezier!

Toegevoegd na 3 minuten:
Mochten jullie overigens met de auto gaan: bij 't Zuid zit een heel groot parkeerterrein waar je gratis kunt parkeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je lekker en heel gezellig wil gaan eten is dit echt een aanrader,je waan je helemaal in de middeleeuwen.
http://www.youropi.com/nl/antwerpen/restaurants/pelgrom-6858.
verder is er de zoo,en de meir met zijn mooie winkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loop zeker eens over de brede Meir winkelstraat, ben je in het weekend ,ga dan eens naar de grote markt en koop er lekker fruit, ga naar het museum van Schone kunsten en ga iets eten bij Natalie Meskens en Jeroen in de buurt van dat Museum van Schone kunsten. Alles is op wandelafstand. vraag in het station waar je toekomt het stratenplannetje van Antwerpen centrum;in de veronderstelling dat je met de trein komt. Het treinstation zélf moet je ook binnenwandelen=pràchtig.

Dus 1: Treinstation, dan over de Meir wandelen, dan over de Kloosterstraat naar het Museum van Schone Kunsten wandelen en iets gaan eten bij Natalie Meskens&Jeroen: daar heb ik geen straatnaam van dat moet je aan iemand vragen. Veel plezier en hopelijk mooi weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best kan je alles te voet doen.Dan heb je meteen ook alles gezien.Mocht je toch te moe worden kan je onderweg tram zeven nemen.
Je vertrekt aan het centraal station dat je overigens eens goed bekijkt want het is prachtig, vooral de stalen perronsoverkapping.
Je wandelt de De Keyserlei op,(links de diamantwijk),je vervolgt je weg over de Meir,tot de Meir zich kruist met Wapper(links), daar bezoek je het Rubenshuis:
http://www.antwerpenshoppinggids.be/musea/rubenshuis/index.html
http://www.rubenshuis.be/eCache/MCN/30/02/256.html
Ga verder langs de winkels op de Meir tot op het einde en ga dan rechts richting Groenplaats :http://nl.wikipedia.org/wiki/Groenplaats
Je bekijkt de kathedraal.
Daarna ga je naar de Grote Markt en van daar naar de Schelde.Hier heb je de Flandria rederij waar je in de zomer tochten mee kan maken.
http://www.flandria.nu/
Als je nu je weg vervolgt langs de kade naar rechts zie je het Steen.
http://www.flickr.com/photos/erfgoed/2202946085/
Je blijft goed doorstappen tot je uiteindelijk bij het MAS (Museum aan de stroom komt).Dat moet je gezien hebben.De inkom is prijzig maar het loont de moeite, het concept is geniaal.En op elke verdieping is er een activiteit voorzien voor kinderen.
http://www.mas.be/min.net?id=3080206
Je kan er ook een kleine snack gebruiken.
Als je teruggaat kan je het Concienceplein bekijken, je kan de Huidevettersstraat ingaan en zo naar het Zuid wandelen.
Maar met deze is je dag al goed gevuld.De volgende dag is er zeker nog zveel te bekijken.