Moet iemand die bij een grens woont ook een reisverzekering afsluiten?

Omdat veel mensen vlakbij een grens wonen (Nl-BE of NL-D) en dus bijna net zoveel in dat buurland zijn dan in Nederland, vraag ik mij af of je dan ook een reisverzekering moet afsluiten voor het geval dat.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reisverzekering afsluiten 'moet' nooit.
(Ik denk zelfs dat het haast nooit zinvol is, maar dat is persoonlijk.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"moeten" was idd niet het juiste woord. Maar is het verstandig of word het aangeraden?

Het beste antwoord

Onze kennissen, die o.a. in Eupen (Duitstalig Belgie), Maastricht en Eysden wonen passeren talloze malen de grenzen omdat bepaalde zaken vlak over de grens goedkoper zijn. Voor dit passeren hebben zij geen papieren en ook geen reisverzekeringen nodig. Wel weet ik dat twee van de drie schadeformulieren in meerdere talen in hun autodeuren hebben opgeborgen. Ook wanneer zij materialen in een buurland ophalen sluiten zij hiervoor geen extra (reis)verzekeringen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een reisverzekering heeft niets met grenzen te maken, maar alleen met schade die je leidt tijdens toerischtische trips. Dat kan in het buitenland, maar net zo goed in Nederland zijn.
paulus811
12 jaar geleden
Reisverzekeringen dekken voornamelijk dingen die ook al door andere verzekeringen gedekt worden.
En als er dan eens iets misgaat, doen ze nog moeilijk ook.

Wat zou je als grensoverschijder dan extra moeten verzekeren wat in nederland wel, en in belgie niet verzekerd is?

Antwoord op je vraag: nee hoor, dat is nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld bij het oplopen van een ziekte of een ongeluk dat je met een ambulance moet worden vervoerd. Of maakt dat niets uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede ziektekosten/ongevallenverzekering die in Nederland is afgesloten, geldt i.h.a. voor de hele EU. Daar is geen reisverzekering bij nodig in het geval dat jij beschrijft.