Kan ik als EU burger een huis kopen in Amerika?

Hallo,

ik was even aan het nadenken hoe ik in de toekomst definitief naar de Verenigde Staten kan verhuizen (emigreren)

Op dit moment lijkt dit zeer moeilijk omdat ik geen Green Card heb, noch over een hoogwaardig diploma beschik. Ik heb een gewoon mijn middelbare studies afgewerkt maar werk wel als treinbestuurder.

Mijn vraag is; kan ik in de toekomst geld lenen om in Amerika een huis of een appartement te kopen?

Zo ja, stel als ik een huis of een appartement koop in de VS, heb ik dan het recht om er permanent te mogen wonen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Een huis bezitten in de VS geeft geen recht op verblijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op welke manieren kan ik dan wel een recht krijgen om te mogen verblijven op termijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hier niet zo maar even uit te leggen.
emigratie naar Amerika is een flinke inspanning. Zeker het aanvragen van een Visum of Green Card voor Amerika is een hele klus.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Door een baan te zoeken bij een werkgever in de VS die bereid is je te sponsoren (omdat je iets te bieden hebt waar hij moeilijk aan kan komen, zoals een specifieke expertise) en vervolgens een green card aan te vragen.

Antwoorden (1)

Ga je maar eens uitgebreid verdiepen in alles wat er komt kijken rond emigratie naar Amerika.

Emigratie naar Amerika: een verhaal (met handige tips)
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html

http://imfnkmkilxfava.digitalsignsinc.com/url?sa=D&source=web&cd=432&ved=5eebd&url=http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Emigratie.html&ei=2ZUgf6/H56+wro2Jxl03+5i1oQ==&usg=sp0zekTO3pD3Zvhk-msR-O&sig2=y9giH-HkvrHuk4TKFPget4

Kijk, als je geld hebt, is er niet veel aan de hand.
Nederlanders die in het verleden een poging hebben gewaagd om de zo begeerde greencard (werkvergunning) te verkrijgen weten hoe moeilijk het is om dat fel begeerde papiertje te krijgen.
Mocht u een van die mensen zijn die zin heeft in wonen in Amerika maar lukte het u niet om de greencard te verkrijgen? Dan zou het kopen van een vakantie woning in de Verenigde Staten een heel goede tweede optie kunnen zijn.

Op Latravia.com vind je alle informatie die je nodig hebt om te emigreren naar Amerika.
http://latravia.com/guide/nl-NL/united_states_of_america