Neemt ik een groot risico om Slovenië te doorkruisen met een verlopen tolvignet?

Een vignet is 7 dagen geldig, maar ik doorkruis het land precies 8 dagen later pas opnieuw. Ik wil proberen slechts één vignet te kopen.
Aan het vignet kan je niet zien dat het verlopen is, maar bij controle moet een kassabon kunnen worden getoont.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja de boete is 300-800 euro en ik vind dat een behoorlijk risico om 15 euro uit te sparen. En met name in dat soort landen kun je een hoop gedoe krijgen als je je zaakjes niet op orde hebt. Je kunt overigens ook een maandvignet kopen voor 30 euro. Twee weekvignetten van 15 euro kan ook, maar dan moet je twee keer plakken.
paulus811
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Goed punt! De keuze is dus: ofwel met zekerheid 15 euro uitgeven, ofwel een kans lopen op 800 euro boete. Statistisch gezien kun je beter voor de boete kiezen als de pakkans kleiner is dan 15/800, ofwel (afgerond) 2%. Denk je dat de pakkans kleiner is dan 2%, waag het er dan op. Denk je dat de pakkans 2% of hoger is, koop dan een vignet. Gezien jouw buitenlandse (voor hun dan) nummerbord, vermoed ik dat de pakkans (veel) groter zal zijn dan 2%. Trek je conclusies...
paulus811
11 jaar geleden
Precies Cryofiel, en dat is dan de financiele kant. Maar het gezeik (sorry, kon even geen ander woord bedenken) en oponthoud dat je riskeert op het moment dat je naar huis wilt, is mogelijk enorm. Zo sympathiek als de wetsdienaren in Nederland zijn, zijn ze in Slovenië echt niet.

Andere antwoorden (1)

Als je milonair bent valt het risico wel mee. Als je goed op je geld moet letten, zou ik de 8e dag een nieuwe "dagvignet" kopen ;) boete is nooit leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
dagvignetten voor slovenie bestaan niet.