Waar kan ik de geldigheidsduur van een paspoort in andere landen vinden?

Wij gaan met de auto naar Turkije en gaan langs Macedonie, Servie en Bulgarije. Hoe lang moet een paspoort minimaal geldig zijn in deze landen? Waar kan ik de informatie vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (5)

bij het consulaat van het betreffende land kunnen ze hierop antwoord geven.
misschien weet de anwb dit ook, is een gokje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet van belang ...hoelang je paspoort in een ander land geldig is..
voor je vertrek is het belangrijk dat je een geldig reisdocument bezit..
Ga dus op tijd naar de gemeente en vraag een geldig reisdocument aan..

Toegevoegd na 1 minuut:
Een paspoort / Nederlandse identiteitskaart is vijf jaar geldig.

Let op: voor het reizen naar een aantal landen moet het paspoort of de identiteitskaart nog een bepaalde periode geldig zijn bij aankomst in of vertrek uit het land. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw reisbureau of bij de ambassade of het consulaat van het land waar u naar toe gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is WEL van belang!! Zo MOET je paspoort in Maleisië bij binnenkomst in het land een half jaar geldig zijn. en zo zijn er nog veel meer landen die dat soort eisen aan je paspoort stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Turkije moet die nog zeker 3 maand geldig zijn, terplaatse koop u dan een visum voor € 15 dat eveneens 3 maand geldig is en steeds moet bij u dragen.
Na 3 maand even 1 dag oversteken naar Cyprus og Griekenland en terug binnen komen om een nieuw visum te kopen, ja weer € 15.
Even nagekeken op visum.nl.

Voor Servië en Macedonië moet je een paspoort hebben dat bij binnenkomst een half jaar geldig is + een lege pagina

Bij Turkije moet je paspoort geldig zijn voor de hele periode van je verblijf. een visum voor maximaal 90 dagen is aan de grens te koop voor €15

Let op: Dit zijn de voorwaarden voor personen met een Nederlands paspoort. Andere nationaliteit, andere voorwaarden

Toegevoegd na 1 minuut:
Bulgarije is EU. Dus alleen een geldig paspoort nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het in Macedonie minimaal 3 maanden geldig moet zijn. En mijn paspoort is nog 4 maanden geldig. Mag ik dan doorreizen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NEE. zie mijn antwoord boven jouw reactie
Overal 5 jaar maar in sommige landen moet hij dan nog wel meer dan een paar maanden geldig zijn