Hoe kan ik, het beste, in contact komen iemand die Turks spreekt?

Omdat ik nogal graag op vakantie naar Turkije ga, lijkt het me wel leuk om een beetje Turks te leren. Nou heb ik hier een studieboek Turks op niveau liggen, maar het is makkelijker om de uitspraak te leren door het te spreken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen die Turks spreekt heeft de vaardigheden en geduld om dit een ander te leren, hou daar wel rekening mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee klopt, maar die zal er ook niet aan beginnen, denk ik

Antwoorden (6)

Klop eens aan bij de plaatselijke moskee en vraag daar of ze iemand weten...
Je kunt een briefje ophangen bij de plaatselijke supermarkt, of als die bij jullie in de buurt is de Turkse supermarkt.
Het valt zeker te proberen; ik denk dat zo'n vraag zelfs gewaardeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens een turks koffiehuis binnen .In de grote steden is wel een te vinden.succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen om een Turk aan te spreken op straat of in een supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan mij alles persoonlijk vragen. Ik help je graag.
Gr
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik vorig jaar een rondreis door Turkije zou gaan maken, wilde ik ook iets van de taal kunnen spreken en verstaan. Ik heb veel gehad aan de taalgids TURKS van Rebo Productions, Lisse. Kost maar een paar euro en levert veel gemak. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil niet lullig overkomen, maar met een beetje fantasie zou dat toch geen probleem moeten zijn, hier in Nederland. Er zijn hier voldoende Turken en de daarbij behorende instellingen die je op weg moeten kunnen helpen. Domweg uit een boekje leren is alleen maar theorie. Het gaat om de praktijk en de uitspraak. Kijk om je heen waar de Turken hier hun vrije tijd doorbrengen en ga vervolgens ook naar die plekken. Op deze manier kun je misschien ook nog wat cultuur leren, wat altijd heel belangrijk is als je een vreemde taal gaat leren.