Is het mogelijk zonder middelbare schooldiploma een Green Card te bemachtigen?

Door de ziekte van Pfeiffer ben ik in 4VWO blijven zitten. Opnieuw gedaan en alles ging prima, tot nu: 6VWO en chronische vermoeidheid opgelopen. Nu de kans groter is dat ik dit jaar niet slaag, loop ik rond met het idee om rechten te studeren aan de Open Universiteit en daar via zelfstudie een bachelor, het het liefst ook master rechten te halen. Nu is het om persoonlijke redenen mijn droom om me, na mijn studie, in de Verenigde Staten te vestigen en daar een leven op te bouwen.
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om bijvoorbeeld via de loterij mee te dingen naar een Green Card zonder middelbare schooldiploma en zonder twee jaar werkervaring, maar wel met een bachelor of master rechten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

de green card heeft niets met je school diploma te maken, je hebt 'm of je hebt 'm niet.
zo ook je rechten studie, open universiteit, zelfstudie, bachelor, master... terwijl je ziek bent pfeiffer en nu ook nog cvs/me.

de vraag is wat: heb je aan een green card als je (zonder studie/universitaire diploma's dus) geen werk kan vinden en inderdaad zonder enige werkervaring!

dan zul je als werkeloze eindigen in het land van de werkenden en zonder veel vangnet, zeker niet zoals hier, realiseer je dát voordat je gaat!

Toegevoegd na 5 minuten:
antwoord:
je kunt via de loterij wel meedingen, maar wat heb je er aan zonder diploma's en werkervaring?
je zult geen werk kunnen vinden of je zult een eigen bedrijf moeten beginnen, met eigen geld, want een bank om te investeren dat zal ook niet lukken, ze kennen je niet, je hebt "colletaral" (onderpand) nodig en dat geldt ook voor andere (particuliere) investeerders.

denk er nog maar eens goed over na!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het is mijn bedoeling om een studie aan de Open Universiteit te starten zonder middelbare schooldiploma, met als doel een bachelor rechten en daarna een master internationaal recht aan bijvoorbeeld de UVA (dat ben ik er vergeten bij te zetten) zodat ik een kans heb om werk te vinden in de Verenigde Staten. Bij de lottery waren een middelbare schooldiploma en/of werkervaring een vereiste en dat heb ik dan niet, dus mijn vraag was of het op mijn manier toch ook wel mogelijk zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.S. Ben per ongeluk van account gewisseld ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je per ongeluk van account wisselen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat ze in de VS zitten te wachten om pas afgestudeerde 'international' rechters terwijl ze zelf prima rechten-opleidingen hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je daarmee aan de voorwaarden voldoet, dan zou je denken van wel! maar je zou dus ook kunnen zorgen voor werkervaring erbij, dat maakt je aantrekkelijker voor "any" werkgever; belangrijk puntje... niet uit het oog verliezen.
je zou zeker niet de eerste zijn die een baan heeft en tegelijkertijd een universitaire studie volgt en afrondt (ook niet vergeten). wat bedoel je met : ben per ongeluk van account gewisseld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C4th en jodokus52: ik logde in op mijn andere account na een heel lange tijd (herinnerde me daarvan plots het wachtwoord weer, dus ik zal het account waar ik nu op zit verwijderen), reageerde toen hier maar was vergeten daarvoor weer in te loggen op dit account. Dat is zeker een goed punt, dat van werkervaring. En stippel, goede vraag. Dat vroeg ik me ook even af, maar het gaat me er meer om of het mogelijk is om zonder middelbare schooldiploma de VS binnen te komen, en dit is nu duidelijk voor mij. Bedankt voor de reacties!