Op welke wegen mag je onbeperkte snelheden in duitsland?

Geen snelheid limiet duitsland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
190.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je boetes wilt voorkomen in Duitsland, moet je geen Duitsers voorbij gaan.
Zo gauw jij degene bent die het hardst rijdt, zit je waarschijnlijk in een gebied met snelheidsbeperking. De Duitsers zelf zijn hier erg kien op, en bang dat ze "punten uit Flensburg" krijgen.

Antwoorden (5)

Op de snelwegen. Rond steden en waar veel afritten zijn is er vaak een limiet van 120km/u.
Op de rijkswegen geldt 90 en in bebouwde kom 50 en dat wordt zeer streng toegepast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Op heel veel snelwegen geldt wel degelijk een snelheidsbeperking. Op rijkswegen en B-wegen geldt 100, geen 90.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ook weer heel vaak zestig of zeventig ; op de bordjes letten dus . Maar 'geen bericht' is inderdaad 100.
In principe geldt op de autobahn (autosnelweg) in Duitsland geen maximumsnelheid geldt. Wel geldt een adviessnelheid van 130 km/u. Als je deze overschrijdt, is het niet zo dat je een boete krijgt, maar als je een ongeval veroorzaakt geldt wel vaak een hogere aansprakelijkheid.

In de praktijk is het overigens zo, dat op ongeveer de helft van de autosnelwegen de snelheid middels borden e.d. alsnog is ingeperkt tot een maximumsnelheid van 120 - 130 km per uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op elke autobahn waar geen max.snelheid aangegeven is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noem eens een weg dan?
Op de snelwegen mag je mits er geen andere snelheid aangegeven staat een onbeperkte snelheid rijden.
Nu is het zo dat er wel vaak een limiet is ingesteld van 130 of 110. Vaak bij tunnels of bruggen mag je op de snelweg maar 60 of 70 rijden. Een tip als je gaat rijden in Duitsland op de snelweg: Kijk goed wat er achter je aan komt, hou je spiegels goed in de gaten en geef de mensen die hard gaan de ruimte zodat ze niet hoeven af te remmen, maar pas ook op voor jezelf als je twijfelt ga niet naar de linkerbaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De onderstaande link gaat naar een kaart waarop met kleurtjes voor de snelwegen de maximumsnelheid is aangegeven. Op de blauwe stukken is er geen maximumsnelheid.

http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

De bijbehorende legenda staat hier

http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit.pdf