Hoeveel postzegels moeten er op een envelop die van Italie naar Polen wordt verstuurd?

In de envelop zit alleen een ansichtkaart. Ik heb al informatie gevonden over zogenaamde Europa 1/2/3 postzegels, maar snap er niks van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
7K

Het beste antwoord

De post van Italië naar Nederland zal dezelfde prijs hebben als de post van Italië naar Polen. Op de website uit de bron vond ik het volgende:

"Wanneer u brieven of kaarten naar Nederland wilt sturen betaalt u +/- 0,45 Eurocent voor een postzegel. Het Italiaanse postsysteem werkt niet zo goed als in Nederland. Het kan daarom weken duren voordat uw brief of kaart in Nederland aankomt. Postzegels kunt u kopen bij de Tabacchi (herkenbaar aan het uithangbord met een grote T erop). Wanneer u tijdens de reis Vaticaanstad bezoekt, kunt u beter de brief of kaart beter daar op de bus doen met een postzegel van het Vaticaan. Hierdoor bent u er zeker van dat deze binnen een week in Nederland gearriveerd is. "

Het kan zijn dat er inmiddels een tariefswijziging is maar morgen zal ik dat voor je vragen want ik heb een collega die half pools half italiaans is dus die zal het wel weten.

Toegevoegd na 15 minuten:
Volgens mij bron (even gesmst) kan het 2-2,50 euro zijn, dus wel een heel ander antwoord dan mijn bron. Die 45 cent was ook wel heel weinig.

Ga gewoon met je enveloppe naar een Tabacchi en vraag het daar.