Wat is de handigste en goedkoopste manier om naar Noorwegen te reizen? (zonder auto)

Ik wil deze zomer naar Noorwegen, maar heb geen rijbewijs. Ik ben dus afhankelijk van openbaar vervoer (trein/bus) of vliegtuig of boot. Ik vroeg me af wat het handigste en het goedkoopste is om te doen.

Heeft iemand ervaring of tips? Mijn bestemming is midden Noorwegen, ter hoogte van Otta...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Het beste antwoord

Je kan altijd op de bonnefooi bij Denekamp aan de grens gaan staan en hopen dat een vrachtwagen je meeneemt.

Anders wordt het toch de bus met Eurolines, kosten retour: €152,-. Deze gaat dan naar Oslo, voor waar jij naar toe wilt (plaats onduidelijk) moet je ter plekke nog wat regelen. Weet wel dat het OV in Noorwegen hardstikke duur is, maar ja ALLES er for dyrt i Norge!

http://www.eurolines.nl/?step=3

Toegevoegd na 16 minuten:
In Oslo kan je nog de bus naar Otta nemen, reisuur: 5 uur.

http://bestilling.nor-way.no/nbeiis/statictable/statictable.aspx?Language=e&Route=148&Direction=T&Product=P1

Toegevoegd na 2 uur:
Een enkele reis met bus van Oslo naar Otta kost je NOK: 495,- (oftewel een slordige 66,- euro):

http://guru.sol.no/question/reise/hva-koster-bussbilletten-oslo-otta

http://www.valuta.nl/
(zelf even invullen: noorse kroon --> euro)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Ik denk niet dat ik echt bij de snelweg ga staan, maar aan die busreis heb ik zeker wat! :)

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk kun je per trein naar de boot (relatief lange reis) of per trein naar het vliegtuig (snellere reis), maar je kunt natuurlijk wel, ook al heb je geen rijbewijs, met de auto MEE reizen.
Er zijn altijd mensen die dezelfde kant op rijden en misschien wel iemand mee willen nemen. Kijk eens hieronder en verder op de link, dat zou zo maar het antwoord op je 'reisdromen' kunnen zijn, tegen een veel lagere prijs, ook mooi meegenomen toch?

==========================

"Welkom op de Hitchhikers site,
Chauffeurs met plaats over in hun auto en behoefte aan gezelligheid, een goed gesprek of een (kleine) vergoeding kunnen hun lift aanmelden door hier te klikken. Een heen- en terugreis kan het beste aangemeld worden als twee aparte liften.
Ben je op zoek naar een lift, klik dan op de periode waarin je zoekt en je krijgt een lijst van aangeboden liften. Wanneer je klikt op "info" krijg je de gegevens van de aanbieder en kan je zelf contact opnemen.
Goede reis!"

Bron:
hitchhikers.org/index.cgi?lang=nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een lange vermoeiende busreis als vliegen even duur is of misschien zelfs voordeliger.

Er zijn 2 low cost opties. De duurte (maar makkelijkste) is Norwegian vanaf Amsterdam naar Oslo Gardermoen.

Iets lastiger maar waarschijnlijk veel goedkoper. Ryanair vanaf Weeze ( deze luchthaven ligt net over de grens tussen Nijmegen en Venlo) naar Oslo Rygge.

Vanaf beide vliegvelden zal je dan met het ov verder moeten reizen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Vliegen is inderdaad een handige optie, en die sites die je erbij had gezet, heb ik veel aan. Ik ga nog even denken over wat ik precies ga doen...