Ik was er vorig jaar en voelde me super veilig, was in mijn uppie (60 jaar jong) aan het backpacken, je kan inderdaad ook even op de site van buitenl.zaken kijken of er een negatief reisadvies is, maar die plekken kan je dan gewoon vermijden, geloof dat er in Syrië een bedevaartplaats is waar zo af en toe een aanslag is. Verder, gewoon als toerist,vrouw alleen ik had geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het ministerie van buitenlandse zaken en/of de plaatselijke ambassade geven daar doorgaans adviezen voor. Het hangt er ook vanaf wat je daar gaat doen. Ga je zelf met een auto op pad, dan is dat minder aan te raden, dan wanneer het een georganiseerde reis is. Spreek je de taal? Ken je daar mensen?

Ik ben in 2000 in Servië geweest, velen vonden dat eng, maar ik kende daar iemand, en er was dus niets aan de hand. Ik had er ook in 1999 heen kunnen gaan.

Uiteraard moet je uitkijken met je mening verkondigen, maar dat geldt op heel veel plekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen negatief reisadvies voor Jordanië. Syrië weet ik niet.
Wij zijn toevallig een reis aan het boeken naar Jordanië (o.a. de stad Petra) en Egypte. Dus ik mag hopen dat het daar veilig is. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vijftal jaren geleden ben ik in Jordanië geweest geweesten verschillende toesristische steden en gebieden bezocht!Geen enkel probleem!Wees gerust!Veilig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Syrië weet ik niet, Jordanië is iig een van de veiligste landen in het Midden-oosten. Maar voor de zekerheid kan je het beste het reisadvies van ministerie van BZ even bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jordanie is geen probleem, in Syrie blijft het uitkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je maar aanpast is er niks aan de hand. Als man een week niet scheren, als vrouw een zwarte lap erover en klaar.