Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat mag niet ontbreken bij een wintersport?

Ik ga dit jaar voor het allereerst op wintersportvakantie, met mijn ouders en broertje en zusje. Ik ga skiën, in de buurt van Chatel in Frankrijk. Ik ben erg benieuwd, maar vraag me af of iemand nog belangrijke tips heeft, of dingen die je absoluut niet mag vergeten mee te nemen o.i.d. Ik krijg skiles (waarschijnlijk in het frans), en heb nog nooit op skies gestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
853

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je echt niet moet vergeten.

Je paspoort, groene kaart, ziektekostenpapieren, fototoestel, videocamera, skibril, zonnebril, zonnebrandcreme, tijgerbalsem, handschoenen, sjaal of losse col, en kleding dat kan dik zijn, maar het is al snel warm met skien als de zon schijnt dus ook iets wat niet al te dik is.

Maar wat niet mag ontbreken op een wintersport een gezonde dosis humor, en een goed humeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (12)

De après ski hut!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Termo ondergoed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een berg, ski´s, een ticket, tijd, geld en zin (oh ja een ongevallenverzekering of zelfs een levensverzekering als je nog nooit op de latten gestaan hebt)...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw (dus niet naar Canada gaan) en drank bij de meesten. Ook is het handig niet je Skies te vergeten als je weggaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhhh wat dacht je van sneeuw ,beetje moeilijk skiën.
Flauw he van mij.... Goeie handschoenen en een lekker ruim zittend jack . Dat je makkelijk kunt bewegen.
En een goeie zonnenbril tegen de felle zon en de weerkaatsing op de sneeuw. Heel veel plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog 2 weken dan gaan we weer +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker hoor ,ik wens je alvast veel plezier.
Wat je zeker niet moet vergeten is een goede verzekering te regelen. Voor de gipsvlucht terug bijvoorbeeld...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede kleding, een paar ski's en een goede (beginners) piste.
Jammer dat je naar Frankrijk gaat; in Noorwegen zijn veel mooiere pistes en ben je verzekerd van sneeuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonnebrand.

Je verwacht het niet zo snel van de winter, maar je verbrand levend in de sneeuw door de weerkaatsing van het zonlicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad
Een slee, voor het rodelen. Als je dan vergaat van de spierpijn oid, kun je je daar zeker me vermaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zelf ook op wintersport en ik neem altijd een hele goede lippenbalsem mee, dat ziet er niet uit je krijgt een witte laag op je lippen maar anderen hebben het ook en het voorkomt heel veel ellende.
Je lippen drogen uit en/of verbranden in de zon.
Koop als zonnebrandmiddel iets met een hele hoge factor want je zit hoog en verbrand veel sneller.
Dit komt ook nog eens door de weerkaatsing van de sneeuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte onvervalste en mega Wienersnitzel.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sneeuw, ski's, ski-stokies (ik weet niet hoe die stokies heeten) en dat was het ongeveer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding