Is Berg en Dal in Suriname nog steeds malaria gebied?

En geld dat ook voor Brokopondo iets ten zuiden daarvan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (1)

Berg en Dal is dacht ik malaria vrij, maar je moet wel een beetje oppassen voor malaria als je de binnenlanden ingaat. Muggen zijn natuurlijk niet bezig met malariagrenzen en je hebt altijd kans op een verdwaalde mug dus... ;-)

Voor de zekerheid kun je het beste contact opnemen met GGD of Tropenafdeling van een ziekenhuis.

...
Voor (delen van) dit land heeft u antimalaria middelen nodig.
De soort profylaxe hangt af van de duur van het verblijf, uw persoonlijke medische achtergrond, en het gebied dat u wilt gaan bezoeken. Elk malaria advies is zeer persoonsgebonden. Neem voor een afspraak dus contact op met de Travel Clinic van het Havenziekenhuis op telefoon nummer 0900 503 40 90 (15ct/min)
...

Advies: neem bij malariapillen Malurone en niet Lariam. Die laatste is nogal sterk en moet je erg lang doorslikken. Malurone is wel elke dag een pil, maar voor veel kortere duur en minder sterk, dus minder kans op psychische bijwerkingen.

Ga je ook in Paramaribo verblijven? Heb je daar al een vakantiewoning? Je kunt dit eenvoudig via bijvoorbeeld www.casacama.com in orde maken.

Veel plezier in Suriname! Het is een supermooi land!!