wat voor soort buskaarten zijn er tegenwoordig?

Ik wil met de bus van nijmegen naar uden, ik weet dat ik met de strippekaart of OV kan reizen. Ik heb geen ov en strippekaart en wil eenmalig op dezelfde dag een heen en terugreis maken naar uden. Wat is voor mij de beste optie om te kopen? En waar is de optie te koop? Nog steeds in de bus of alleen in winkels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Je kan een anonieme OV-Chipkaart kopen. Meer info in de bron! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De strippenkaart is in het hele land definitief buiten gebruik gesteld (in november 2011 al).

Als je verder nooit met de bus gaat, kun je kiezen voor de 'wegwerp-chipkaart', te koop bij de buschauffeur (bijvoorbeeld voor een uur of voor de hele dag. Je kunt ermee overstappen zo lang de kaart geldig is, als je maar wel steeds in- en uitcheckt bij het overstappen in een andere bus.

Dat is echter een dure optie. Je kunt ook eenmalig een OV-chipkaart aanschaffen (kaart zelf kost standaard euro 7,50) en daarop saldo zetten. De anonieme is bij allerlei zaken te koop (maar niet bij de buschauffeur). De persoonlijke is onder meer te krijgen via www.ov-chipkaart.nl
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik woon ergens in Brabant. Bij ons kan je in de bus nog een dagkaartje kopen, hoe duur dat is weet ik niet maar volgens mij valt dat mee. (een paar euro voor een dag).Te koop bij de chauffeur bij het instappen. Dat is een soort strippenkaart met maar 1 strip waar nog op gestempeld moet worden. Alleen weet ik niet hoe het zit met ritten naar Nijmegen, dat valt buiten het bereik van de Brabantse dagkaartjes. Maar misschien hebben ze daar ook zoiets?
De strippenkaart ligt al een poosje in het OV-museum…. Bus 99 (combirit van maatschappijen Breng/ Arriva) brengt je van busstation Nijmegen naar busstation Uden voor ca. 5 Euro enkele reis. (bron: OV9292.nl) Volgens de Arriva-website kun je een kaartje in de bus kopen. Zie bron. Lees daar ook de "Flyer overzicht geldende vervoerbewijzen lijn 99".