Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel strandzand in de zee op Aruba ruikt naar zwavel en voelt aan als drassig zeewier aan de voeten, welk materiaal cq grondstof is dit?

Zie titel. Dit geld alleen wanneer je in de zee bent bij bijvoorbeeld palm en eagle beach.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry hoor, maar dat heb ik nou echt nog NOOIT gevoeld of geroken in die 4 jaar dat ik er rondgedobberd heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stippel probeer eens Palm beach. Bij snorkelstrandjes waar ik ben geweest was dat inderdaad niet zo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik woon zelf op de Antillen en het zand wat hier in zee en op de stranden ligt is niets anders dan verpulverd en kapot geschuurd koraal. Hier kennen we geen zand zoals in gematigde streken op het strand ligt. Dit is namelijk heel fijn gesteente .(zie bron)
Vandaar dat koraalzand ook zo wit is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Strandkorrels zijn eigenlijk hele kleine steentjes. Het ligt aan de omvang van de steentjes hoe het "zand" aanvoelt dus. Ook kan het er mee te maken hebben of het "zand" net nat is geworden of het al een tijdje droog is. Dan is het iets fijner. (Minder kleverig)

Dus de grondstof is steen. Ik weet niet welke soort steen helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En de zwavel/rotte ei geur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent dus duidelijk nog nooit op Aruba geweest. Topic starter zegt ook: "Dit geld alleen wanneer je in de zee bent". In Aruba ligt veel grijs zwavelrijk modder/klei op de bodem. Het ergste is het (naar mijn ervaring) rond Mambo Beach ruikt het sterk naar zwavel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O dat wist ik niet. Ik ben ook inderdaad nog nooit op aruba geweest. Mijn antwoord is heel groot

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding