Welke land kent de meeste vrij dagen/ snipperdagen , vakanties , of hoe je et ook wil definieeren?

Toegevoegd na 11 minuten:
Om onduidelijkheid te voorkomen , Ik bedoel vrije dagen in de ruimste zin van het begrip

Toegevoegd na 11 minuten:
dus alles bij elkaar op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Noorwegen als ik me niet vergis spant de kroon met de minste effectieve werkdagen per jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bedoelt nationale vrije dagen? Ik weet dat Nederland een van de koplopers in Europa is. In Duitsland en Frankrijk zijn sommige dagen regionaal.

Snipperdagen krijg je van je werkgever, evenals vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.dewaarheid.nu/apr01/vrije_dagen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland een van de koplopers?? Ech nie.
Ik denk Frankrijk......zie bijgevoegde link! Luchtverkeersleiders krijgen daar
30 (!!) weken per jaar.

Omgerekend, per hoofd van de bevolking..? Dat weet ik niet, maar ze krikken het gemiddelde goed op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven: snipperdagen, vakanties e.d. worden per werkgever geregeld, daar is geen algemeen landelijk gemiddelde voor.
Ik neem dus eigenlijk aan dat je feestdagen bedoeld, dagen dat iedereen vrij is.

Persoonlijk hou ik het op Italie. Ik heb bij een grote touroperator op het product Italie gewerkt en het gebeurde daar heel vaak dat bedrijven in Italie niet bereikbaar waren omdat er weer een of andere heilige herdacht moest worden.
Zeker 1 per maand.