Op zich kan een homoman of lesbische vrouw overal naar toe op vakantie. Het is alleen in veel landen niet veilig om openlijk homoseksueel gedrag te tonen. Er zijn landen waar homoseksualiteit door de wet verboden is, zoals Zimbabwe, Iran, Marokko en Egypte (zie ook vraag 16). Hoewel de overheid tegen toeristen vaak minder streng optreedt dan tegen inwoners, kun je daar toch beter je homoseksualiteit verbergen. Er zijn ook landen waar het weliswaar niet wettelijk verboden is maar waar de politie toch optreedt tegen homoseksueel gedrag. Als je niets doet dat erop wijst dat je een relatie met elkaar hebt (zoals hand in hand over straat lopen of zoenen in het openbaar), kan je op zich weinig overkomen.

Maar er zijn ook verschillende vakantieoorden die homovriendelijk of zelfs homospecifiek zijn. Een aantal Europese en Noord-Amerikaanse steden staan bekend om hun homovriendelijkheid (Berlijn en San Francisco bijvoorbeeld). In die steden is veel te doen voor homoseksuelen. Ook op bepaalde Griekse eilanden kun je als vrouwen- of mannenstel gerust op een tweepersoonsbed rekenen, en verschillende homo- en lesbische stellen zijn vakantieboerderijen of pensions begonnen in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Portugal. Er zijn specifieke reisgidsen voor homoseksuelen en in sommige algemene reisgidsen staan ook hotels of pensions vermeld die gay friendly zijn. Zie: www.spartacusworld.com/gayguide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nederland en Amsterdam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seattle, Washington state!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berlijn, Rome, Madrid, Barcelona, Parijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op vakantie in Europa o.a. Ibiza en Tenerife.
Vooral op Ibiza is iedereen zo lekker open-minded.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parijs.
Zelfs een hele wijk waar veel homo's wonen.
Winkels, brasserietjes en cafes.
De Marais (de wijk wordt 'gedeeld' met de Joden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije Istanbul grootste homo stad te wereld.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barcelona, Berlijn, en natuurlijk dé homostad van de wereld, San Francisco.

Amsterdam is in dit rijtje helaas een has-been, tegenwoordig loop je daar weer reëel risico op geweld als je maar simpelweg met je vriend of vriendin hand-in-hand over straat loopt. En dat lijkt me een belangrijker graadmeter dan hoeveel gelegenheden er zijn waar je veilig afgeschermd van de buitenwereld openlijk gay kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rio de Jainero !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Playa del ingles, Gran Canaria. En dan met name Yumbo shopping mall en het "gay" naaktstrand.
HET uitgaanscentrum voor gay's.
Ps: Wij als heterostel voelen ons er, vanwege de relaxte atmosfeer, ook goed op ons gemak!