Kan een kind van 16 jaar alleen naar Australia vliegen ?

De grootouders zijn dan al in Australia

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (3)

Ja hoor geen probleem.

(Ik neem aan dat het om een lijnvlucht gaat en niet om een solo-vlucht naar de andere kant van de wereld.) Neem anders even contact met de luchtvaartmaatschappij om te vragen of er nog extra service van hun kant mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heh goeie opmerking :-)
Ja, maar dan met de de "Unaccompanied Minor-service".

Met de Unaccompanied Minor-service weet u zeker dat uw kind veilig alleen op reis kan. De Unaccompanied Minor-service is verplicht voor alleenreizende kinderen van 5 tot en met 14 jaar. Voor kinderen van 15 tot en met 17 jaar is de service niet verplicht, maar kan naar wens gereserveerd worden.

Uw kind wordt tijdens zijn of haar gehele reis begeleid door ons speciaal hiervoor opgeleide personeel, ook bij eventuele vertragingen.

Tijdens een lange overstap op Amsterdam Airport Schiphol wordt uw kind ondergebracht in onze Junior Jet Lounge. Hier krijgt het frisdrank en kan het zich uitleven met video- en computerspelletjes, video’s, boeken in verschillende talen en allerlei speelgoed.

Via telefoon, e-mail en sms houden we u op de hoogte van eventuele veranderingen in het reisschema van uw kind. Aan het eind van de reis begeleiden we uw kind persoonlijk naar degene die u heeft gemachtigd om het kind op te halen.

Reist uw kind met een van onze partner airlines? Houd er dan rekening mee dat onze partners mogelijk andere regels voor alleenreizende kinderen hanteren. Vraag dit na bij uw reisbureau of rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

http://www.klm.com/travel/be_nl/prepare_for_travel/travel_planning/children/umnr_yp_framed.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kinderen reisden al heel jong alleen. De unacompanied minor service werkt prima, zoals hiervoor al beschreven maar u moet gewoon even bellen met de luchtvaartmaatschappij om e.e.a. te regelen