Wat moet je zeker zien en doen in Slowakije, Bratislava en/of Piestany?

Wie kan mij hier meer over vertellen?
wat moet je absoluut zien of doen als je daar bent?
En... wat is lekker om daar te eten en te drinken?
Welke munt hebben ze daar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Er is daar heel veel te doen.
Heb je al eens gekeken op de website van columbusmagazine? Daar kun je van eigenlijk alle landen ter wereld wel informatie vinden.

Voor Slowakijke vind je op onderstaande link de highlights volgens de experts.

http://www.columbusmagazine.nl/europa/slowakije/highlights.html

Daarnaast is er op die site ook altijd veel ruimte ingeruimd voor reizigers die hun eigen tips geven. Hier zitten vaak juweeltjes tussen heb ik al in verschillende landen gemerkt.
Deze tips vind je hier:
http://www.columbusmagazine.nl/europa/slowakije/reisreporter/tips.html

Een van die tips meldt dat je tevens in een wip in Wenen zit en daar kan ik wel uit eigen ervaring spreken: Wenen is heel erg mooi.

In Slowakijke hanteren ze de Euro als munteenheid, dus dat is lekker makkelijk.

Dan de lokale keuken:
De Slowaakse keuken is een typisch Midden-Europese keuken met veel vlees en aardappelen met een dikke saus. De keuken is erg beïnvloed door de Hongaarse keuken. Daarbij eet men vaak overkookte groenten (met veel kool). Het middageten is het hoofdmaal van de dag, het avondmaal is dan ook niet altijd een warme maaltijd. Vegetariërs hebben weinig keuze in Slowakije. Enkele typische Slowaakse gerechten zijn dan ook goulash, schnitzel, knedliky (gestoomd brood) en paprikascheuten. Typische Slowaakse drankjes zijn demänovka (kruidenlikeur) en medovina (honingwijn).
http://www.toeristiek.nl/Slowakije/index.html

Ik wens je in ieder geval heel erg veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je tips! + 10!

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat jij mooi vindt, maar ikzelf vond de tatra (gebergte op de grens met Polen) erg mooi. Zie foto.
Ze hebben daar als het goed is nu gewoon de Euro.
Het eten en drinken vond ik er niet bijzonder en heb daar helaas geen tips voor, voor jou, maar hier kun je wel informatie erover vinden: http://www.amazing-slovakia.com/slovak_cuisine_nl.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed op je waardevolle spullen letten!