Hoe groot is de kans dat er aanstaande donderdag weer luchtverkeer is tussen Italië en Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Je kunt het nooit 100% zeker zeggen, maar de vooruitzichten zijn goed.
In Italie zijn de luchthavens in het zuiden al weer open. Oostenrijk vliegt ook weer. KLM heeft al enkele testvluchten gedaan, waaronder vanmorgen één naar Parijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt er nu op dat er steeds meer landen hun luchtruim openstellen. Dus over 3 dagen kan de situatie beter zijn, maar het is niet te voorspellen in procenten of te voorspellen in aantal landen, omdat de vulkaan en de as wolk niet te beinvloeden zijn. De situatie kan zomaar weer verergeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook de wind, windsterkte en de windrichting zijn van invloed, ook natuur verschijnselen die niet te beinvloeden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit dat er nu met succes testvluchten zijn uitgevoerd denk ik dat er donderdag wel weer wordt gevlogen tussen Nederland en Italië. Er is nu een grote back-log van passagiers op Schiphol en vliegtuigen die nog elders aan de grond staan. Op woensdag zal er meer gerichte informatie beschikbaar zijn, ook vanwege het feit dat het nog niet bekend is hoe lang het zal duren voordat de luchtvaart weer helemaal op gang is gekomen.

Nederland moet dan wel weer het luchtruim hebben geopend. Het is natuurlijk ook afhankelijk van feit of België en Duitsland hun luchtruim weer openen, anders heeft het geen zin en kan je alleen rondjes boven Nederland vliegen.

Succes en als je gaat, bon voyage!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk te voorspellen.
Het hangt nl. voor een groot deel van de weersverwachting en de windrichting af.

Het vliegverkeer in Europa heeft nog zeker 24 uur last van de vulkanische deeltjes in de lucht die afkomstig zijn van de uitbarsting van een IJslandse vulkaan. Dat heeft de Europese organisatie Europcontrol vrijdag in zijn hoofdkwartier in Brussel laten weten. Ongeveer 60 procent van alle vluchten in Europa valt uit. Naar verwachting worden er vrijdag 11.000 vluchten uitgevoerd in Europa. Dat is ongeveer 17.000 vluchten minder dan normaal.
Bronnen: