Ik vlieg morgen (20 juli) naar Indonesië, maar mijn paspoort is nog max. 5 maanden geldig (moet minstens 6 maanden zijn). Wat kan ik doen?

Indonesië accepteert geen noodpaspoorten.. er staat dat het paspoort nog minstens 6 maanden geldig moet zijn; die van mij is 5 maanden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
8 jaar geleden
Dan kan je een groot probleem hebben en niet het land binnen komen.
Amadea
8 jaar geleden
Dat kon je toch al hebben gezien toen je de reis boekte?
capthavoc
8 jaar geleden
Een spoed aanvraag is misschien de enige oplossing ?
maar vraag me af of je daar de tijd voor hebt ? Duurt de spoedprocedure ook te lang, informeer dan op Schiphol of u een nooddocument kunt krijgen. Dit loopt via de Koninklijke Marechaussee.
https://www.defensie.nl/organisatie/marechaussee/inhoud/contact/district-schiphol bel ze op
misschien kunnen ze op schiphol een paspoort voor je klaar leggen ? wellicht dat je je paspoort in combinatie met dat nood document
voldoende is ? succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Word een korte vakantie als je pech hebt en in 1 dag een paspoort gaat nooit lukken
capthavoc
8 jaar geleden
Misschien kun je ook proberen je vlucht een dag of 2 dagen later te plannen ?
kost misschien wel wat extra maar anders ben je denk ik wel je geld kwijt of althans een groot deel daarvan.
geeft je misschien net voldoende tijd om je paspoort op te halen ? Man wat een ellende lijkt me dit succes
ronron1212
8 jaar geleden
@capthavoc er staat in de vraag Indonesië accepteert geen noodpaspoorten..
Erna55
8 jaar geleden
Dan moet je eerder terugkomen.
Hoe komt het dat je je dat vandaag pas wilt gaan regelen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ai...beetje te laat opgelet . Met wat pech wordt dat niet vliegen....:-(
ronron1212
8 jaar geleden
@erna je komt het land niet in als je paspoort korter dan 6 maanden geldig is heeft niets te maken met eerder terug moeten.
capthavoc
8 jaar geleden
Als je echt niet op tijd dat spoed
Paspoort bij de gemeente kan regelen zit er dus niets anders op dan je vlucht proberen om te boeken ?.
Reis je alleen ? of met meerdere in je gezin ? het kan een optie zijn alleen jouw ticket om te boeken ?
Scheelt je in elk geval geld , je zult dan je vrouw/vriendin of anderzins alleen moeten laten reizen en 2 dagen later gaan. succes

Antwoorden (1)

Het is nu een beetje laat om een nieuw paspoort aan te vragen. Maar het is mij ook al gebeurd. Ik kwam in Denpasar aan en bleek hetzelfde probleem te hebben. Ik mocht toen, na het betalen van een 20 Dollar toch binnenkomen. Dat was lang geleden. Ik zag net op een forum dat iemand 800 Dollar betalen moest.
Dus mijn raad: bel je luchtvaartmaatschappij op en stel je vlucht uit. Misschien kost dat een paar Euro, maar altijd goedkoper dan 800 Dollar en zorg dat je paspoort in orde is.