Wat is het grootste dorp en wat is de kleinste stad in nederland?ook qua inwoners

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
40.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ff googlen op je vraag, dan zie je vanzelf een antwoord! ik ben er zelf nu ook te lui voor!!! :) succes!

Het beste antwoord

Den Haag is het grootste dorp
Sint Anna ter Muiden is de kleinste stad in Nederland.

De kleinste plaats met stadsrechten die wel als stad heeft bestaan, is het eveneens piepkleine Sint Anna ter Muiden, in de gemeente Sluis in Zeeuws-Vlaanderen op de Belgische grens, met ongeveer 50 inwoners (2006). Het Achterhoekse stadje Bronkhorst (gemeente Bronckhorst), met 130 inwoners (2006), profileert zich weliswaar toeristisch als kleinste stad van Nederland maar komt op de derde plaats.

De officieel kleinste stad met stadsrechten ter wereld is het Kroatische dorp Hum, met minder dan 30 inwoners en amper 12 huizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Den Haag is het grootste dorp.
Sloten is de kleinste stad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste dorp is Den Haag, de kleinste stad is Bronkhorst (Geld.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grootste dorp is Hoofddorp, kleinste stad is Bronkhorst. Hoofddorp is zo groot dat het een stad geworden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoofddorp is gewoon een stuk van de gemeente Haarlemmermeer
ik denk dat apeldoorn het grootste dorp is,want ik mag van mijn plaatsgenoten nooit zeggen ik ga naar de stad

er is ook een dorpje dat heet Nederland

daar wonen maar een paar mensen in 1 straat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het wout in westland ( een van de kleinste dorpen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kleinste dorp staat in noord-oost friesland.Augsbuurt,bestaande uit 3 boerderijen een huis en een kerkje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste dorp is Apeldoorn en het kleinste stadje is Staverden met 30 inwoners