Kan je een grinder meenemen in de Thalys?

Ik ga morgen met de thalys vanuit Parijs naar Nederland. Het probleem is nu dat ik een grinder (met wiet resten waarschijnlijk) bij me heb. Dit was op de heenweg geen probleem want we gingen met de auto. Bij de thalys is er volgens mij een controle met scan en alles.
Kan dit problemen opleveren? Vindt 't zonde om 'm weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (1)

Het bezitten van een grinder is niet illegaal. Ook niet in Frankrijk. Met wiet(resten)zou ik voorzichtig zijn.

Maar als je het ding even heel goed afwast onder de kraan (desnoods offer je je tandenborstel er aan op), er desnoods even een paracetamolletje in vermaalt (daar zijn ze namelijk ook heel handig voor ;-) ) denk ik dat je je kostbare kleinood (wat kosten die dingen ? Twee voor 5 euro meen ik?) wel weer terug de grens over krijg, zeker als je hem goed verpakt in je koffer.