Waarom worden piercings niet door metaal detectors gezien, zie uitleg?

Ik snap dat veel mensen dan in de problemen komen, maar het materiaal van een piercing kan toch ook voor andere doeleinden gebruikt worden, zoals messen of andere wapens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Piercings worden wel gezien door een metaaldetector. Maar een detector houd ook rekening met de afmeting van het gescande object. Twee Euro in je zak en je mag doorlopen. Een hand vol en je moet eerst je zakken legen en nogmaals gescand worden. Een mes komt dus vanwege zijn volume niet door de security.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een peircing wordt gezien, dan kom je nooit door een scan tenzij je bloot bent en geen vullingen hebt.

Ik werk op Schiphol, en ga soms wel 5 ker per dag door de scan.
Elke schoen heeft (op sport na) een metalen strip onderin zitten. een riem wordt als hij te groot is gezien.

Ga er van uit dat een klein horloge niet wordt gezien maar een grote wel. Dan weet je ongeveer wat de afmeting is wat een scan ziet.
Overigens kan het per scan iest schelen vanwege het instellen.