Vouwwagen impregneren

Onze vouwwagen (1993) lekt op sommige plaatsen.
Wat voor impregneer kunnen we het beste gebruiken en hoe verwerk je dit? Aan de binnen- of buitenkant? En sprayen of met een spons?
We hebben ooit spray (spuitbus) gebruikt aan de binnenkant, maar weet dus niet of dit goed is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik heb goede ervaring met impregneerspuitbussen die je aan de buitenkant gebruikt. Je kunt ze gewoon bij de buitensportzaak halen, het is speciaal spul voor katoenen tenten (ik ga er even van uit dat jouw 1993-modelletje van katoen is).

Als je de vouwwagen opgezet hebt en hij is goed droog en stofvrij (borstel hem even af), spuit je hem helemaal in, met wat extra aandacht voor de naden en ritsen. Ik denk dat je daar zo'n 2 spuitbussen voor nodig hebt. Hij kan er daarna weer een paar jaar tegen!