Wij gaan dit jaar op vakantie naar Cyprus, wat moeten we vooral gezien hebben?

en wat is echt een afknapper?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Cyprus is met zijn oppervlakte van 9,251 vierkante kilometer het op twee na grootste eiland van de Middellandse Zee. Het eiland heeft een uitermate gevarieerd landschap: boomgaarden met citrusvruchten, olijfbomen, bergen met dennenbossen en een aantal stranden die tot de schoonste van Europa behoren. Het milde mediterrane klimaat geeft het eiland het hele jaar door een groen aanzien. In de lente bepaalt een overdaad aan wilde bloemen het gezicht. Het meest karakteristieke beeld is echter dat van de bloeiende bougainvillea, wiens heldere kleuren schitterend afsteken tegen de witte muren. Het is geen wonder dat ook de vogels Cyprus als een paradijs beschouwen. Het eiland staat dan ook bekend om zijn uitbundige vogelleven. Allerlei soorten trekvogels pauzeren er op weg naar warmere of koudere oorden.

De belangrijkste geografische karakteristieken zijn het Troodos-gebergte, dat een groot deel van het zuidwesten van het land beslaat, de Pentadaktylos bergketen in het noorden bij Kyrenia en de Messaoria vlakte met de hoofdstad Nicosa, die ertussen in ligt.

Het langgerekte schiereiland Karpasia vormt het noordoostelijke deel van het eiland, en het meest zuidoostelijke punt wordt gevormd door Kaap Greco. Larnaka en Limassol liggen aan de zuidelijke kust van het eiland, en Pafos en het schiereiland Akamas liggen in het uiterste westen.

Het dichtstbijzijnde Griekse eiland is Rhodos, dat 380 kilometer ten westen van Cyprus ligt. Het klimaat in Cyprus is tamelijk gelijkmatig. Elke tijd van het jaar kent veel dagen met zon. Er is weinig regen.
De gemiddelde dagtemperatuur bedraagt van juni tot en met september 32°C, van oktober tot en met november 25°C, van december tot en met februari 16 ° C en van maart tot en met mei 25°C.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.euroreizen.be/landen/cyprus/attracties.htm

ook op deze site is alles uitvoerig te lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cyprus is mooi en warm. Het vorige antwoord geeft al voldoende informatie.
Een afknapper is het feit dat het eiland in principe in
tweeën gedeeld is, een Turks en een Grieks deel, waarbij
de toeristen met name het Griekse deel bezoeken.
Soldaten op de grensgebieden en in de stad Nicosia zijn
storend. Spooksteden als Famagusta waar je meestal alleen maar van een afstandje naar kunt kijken geven het land een iets onvriendelijker gezicht, terwijl het verder prima vertoeven is.
Ga niet met blote voeten het water in, maar draag badslippers. Toen wij er waren hadden veel mensen (waaronder ik) op een zee-egel getrapt en dat was geen pretje.