Als je met je auto naar het buitenland gaat heeft het dan zin lid van de ANWB te zijn of is je reisverzekering genoeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Wij rijden nogal in oude auto's en wij hebben zowel in Frankrijk als in Spanje al heel veel plezier gehad van de ANWB.

In Frankrijk was het contact met garagehouders geen probleem, ik spreek redelijk Frans en zij vonden het leuk om een oude Citroen onder handen te hebben.

In Spanje was het een ramp.
Maar we zijn met een vervangende huurauto naar huis gegaan. Vier overnachtingen en de auto zaten in de verzekering. De camper is later thuisgebracht en dat
werd allemaal keurig geregeld door de ANWB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goeie vraag!
Wij gaan ook naar het buitenland, en m'n moeder wil ook lid van de ANWB worden omdat als er iets gebeurd met onze auto, we ze zo kunnen bellen.
Alleen het nadeel is wel dat je lang moet wachten voor dat ze er zijn (geld niet in alle gevallen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verstandig om een lidmaatschap van de anwb aan te gaan met buitenland hulp en de internationale reis en kredietbrief! Je reisverzekering dekt niet de kosten van het afslepen van je voertuig, en eventueel terugbrengen van je auto, motor of caravan. Mocht dit nodig zijn dan kunnen de kosten flink oplopen, mocht dit voor je eigen rekening zijn! 9 van de 10 keer heb je het niet nodig, maar juist die ene onverwachte keer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reis en krediet brief die genoemd werd bestaat niet meer, maar ik zou aanraden om wegenwacht Europa service te nemen. Die zorgen snel voor vervangend vervoer indien nodig, reisverzekering doet dat niet altijd, ligt aan de voorwaarden.
13 jaar geleden
Een reisverzekering zal waarschijnlijk weinig voor je kunnen betekenen als je pechhulp nodig hebt. Dan is het fijn als je lid bent van de ANWB. Ze helpen je onderweg als er iets mis gaat, en als het niet gerepareerd kan worden zoeken ze een andere oplossing.
Een reisverzekering is erg handig als er bijvoorbeeld sprake is van diefstal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben autopech gehad in Italië. Onze verzekeringsmaatschappij (Interpolis) heeft ervoor gezorgd dat we met een huurauto naar huis konden en heeft binnen twee weken onze eigen auto netjes thuisbezorgd, zodat we het in Nederland konden laten maken. We hebben alles vergoed gekregen, belkosten, kosten voor een taxi naar de autoverhuur etc. Dus wij hadden geen ANWB lidmaatschap nodig.