Wat is er zeker de moeite waard in Calpé (of rondom) om te bezoeken dat niet toeristisch is maar typisch Spaans ?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ook niet toeristische restaurantjes/cafeetjes etc aanraders zijn welkom.

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (3)

Wellicht is een traditioneel festival iets voor je.
Momenteel (t/m 14 aug.) is er een festival ter ere
van de patroonheilige van Calpé, de Virgen de las
Nieves (de heilige maagd van de Sneeuw).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
ja dat zou iets zijn voor mij maar ik ga pas vanaf de 16de, toch bedankt!
Ik kan het historische plaatsje Guadalest aanbevelen. Ligt in het binnenland op ruim een half uur rijden van Calpe. Ook leuk is de vlooienmarkt van Xalo / Jalo. Lees op onderstaande pagina's meer info over deze twee plaatsen.

Ik ga zelf regelmatig naar Moraira, dat op 10 minuten van Calpe ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was al heel vaak in Calpe,daarom weet mischien iets voor je.
Een aanrader is in de haven van Calpe met de onderwaterboot een tour te maken,duurt maar een uurtje maar het leuke is dat je terwijl het schip boven drijft je een trap naar beneden gaat en dan ga je de onderwaterwereld van Calpe zien,is misschien niets heel bijzonders voor je,maar de moeite waard.
Aan de haven in Calpe zie je het wel ,is ook niet zo duur.
Verder is de binnenstadje hel klein maar ze hebben wel een paar kleine leuke winkeltjes.
Dat mooiste van Calpe vind ik de strandpromenade om dat je deze helemaal steeds rechtdoor kunt lopen tot de eind en dan weer terug.
Woensdags hebben ze altijd een vloeienmarkt dit is vlak bij Lidl,het bestaat maar een Lidl in Calpe dus kun je niet vervelen.
Bezoek ook eens Moraira is een mooie stad met een luxe winkels en luxe bootjes en jachten.
Moraira is meer iets voor de rijken,maar ook als je geen centjes hebt kun je er een kijkje nemen,je hoeft ja geen geld uit te geven,is veel te duur alles in Moraira.
Als je een stukje verder uit Moraira gaat kom je naar CumbredeSol is een heel mooie Omgeving,je moet wel een auto hebben om er heen te komen,om je moet een heel stuk de berg op rijden en weer naar beneden rijden en dan kom je naar en strand,die niet zo bekend is,je kunt er ook duiken en natuurlijk zwemmen.
De eerste gedeelde is een strand voor mensen met badpak en bikini en de 2 gedeelde is naaktstrand,maar het is niet aangegeven of zo,maar je ziet wel van zelf als je er bent,het is geen grote strand dus.
Het leuke is dat er ook een rots is aan de eind van de strand waar je zo op kunt klimmen en dan heb je een mooie uitzicht over de zee.
Aub niet van de rotsen in de water sprengen er zijn namelijk gevaarlijke rotsen ook onder het water als je daar fout op knalt,weet ik niet hoe het af gaat lopen,dus wees voorzichtig.
Zo dat waren zo mijn aanraders,het beste wat je kunt bekijken is gewoon cumbredesol,is heel mooi.
Cumbredesol hoort volgens mij bij Benitachell,gewoon vragen dan kom je er wel.
Veel plezier