wanneer bevindt iets of iemand zich in de 10e dimensie??

10th dimension,xxx

Eigenlijk moet de vraag zijn: Wanneer spreekt men van een 10e dimensie.
naar aanleiding van dit filmpje:
http://www.liveleak.com/view?i=c8a_1188269118
ik vat em nog niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Het beste antwoord

Wat heeft het voor zin om over meer dan 3 dimensies te spreken als wij er maar 3 kunnen bevatten...

Maar ik kan je wel een experimentje voorschotelen hoe je meer dimensies zou kunnen begrijpen...

stel je voor je bent heel klein, zeg maar een miertje...
We nemen een touw. Een touw is één dimensionaal... dat weet je toch...
Nu als je groot bent dan kun je over een touw lopen, sommigen verdienen daar zelfs aan, maar het kan.. en maar in één dimensie... vooruit of achteruit, meer niet...
Maar als ik heel klein ben, kan ik wel meer doen dan de koorddanser... ik kan namelijk ook dwars op het touw lopen... Dus die ene dimensie kan door iets kleins als meerdere dimensies gezien worden... Kun je me nog volgen?
En nu wordt het nog mooier... Ben ik superklein, dan kunnen er nog meer dimensies begrepen worden, ik kan namelijk ook tussen de afzonderlijke vezels lopen of kruipen... Stel je maar voor...
Dus als één dimensie er in het kleine schaal 3 dimensies zijn, dan komen we meteen al op 9 dimensies terecht, de die die wij kennen met daarbij voor elke dimensie er 2 bij, dat is dan 9 dimensies...
Ik ga je niet schetsen hoe je nog meer erbij kunt maken, ik wil alleen maar schetsen dat je er meer kunt krijgen door schaalverkleining...

Toegevoegd op 04-05-2009 13:41:34
paar foutjes ...de drie die wij kennen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

we kunnen de 4e dimensie niet eens bevatten, dus ik denk dat de 10e dimensie niet meer is dan een gezegde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik had een keer een theorie gezien
op het internet alleen was ik benieuwd of iemand dit kon toelichten wat het was nog al een ingewikkelde kwestie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoogte + lengte + breedte + ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tijd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoogte + lengte +breedte + tijdsduur
slaat op de 4e dimensie dacht ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk ook dat tijd de 4e is, moeilijk voor te stellen....maar at moet de 10e dan zijn?
De vraag heeft eigenlijk geen betekenis. Stel dat je zou vragen "wanneer bevindt iets of iemand zich in de 1e dimensie?" (of de 2e of de 3e of de 4e), wat zou je dan antwoorden? "Als iemand in lengte (c.q. breedte, hoogte, tijd) zit"? Dat betekent toch niets?

Een dimensie is niet iets waar je je 'in' kunt 'bevinden'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, dat klopt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er al 10 dimensies bestaan, dan bevinden of bewegen wij ons daar allemaal in, alleen hebben we het niet door.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus wij zijn gewoon onderontwikkeld met anere woorden?