Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat in Istanbul het nummerbord van taxi's op de portieren?

In Istanbul staat op beide voorportieren in grote zwarte letters (dus goed zichtbaar op de gele taxi's) het nummerbord van de taxi geschilderd.

Wat is daarvan het nut?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat van die verkeersregels ken ik inmiddels. Maximumsnelheid 30 km/u omdat de weg langs een school loopt? De taxichauffeur vindt het geen probleem om op die plek 100 te rijden...
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook andere automobilisten houden zich niet bepaald aan de verkeersregels. Wat dat betreft is er, voor zover ik heb kunnen zien, geen wezenlijk verschil tussen taxichauffeurs en gewone automobilisten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik zou kunnen bedenken is dat het echt om fraude tegen te gaan is.

Als je in Turkije een taxibedrijf wilt beginnen dan moet je een taxikenteken kopen! Dat kost zo ontzettend veel geld dat vroeger mensen nog wel eens sjoemelden met taxipapieren. De overheid geeft de nummerborden af en door ze groot op de portieren te zetten, kan men zien dat het om een legaal nummerbord gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is om ongewenst rijgedrag van de chauffeurs te minimaliseren. Zodra je ziet dat een chauffeur zich niet als een heer in het verkeer gedraagt, dan heb je zijn kenteken en kan je er melding van maken.

Heb je in Nederland ook met sommige pizza-koeriers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zou niet genoeg tijd hebben om alle wangedragingen te melden - in de tijd die ik nodig heb om een melding te doen, zie ik al vier andere misdragingen. Trouwens - als dit de reden zou zijn voor het schilderen van het nummerbord op de zijportieren, waarom dan alleen bij taxi's?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding