shoppen in de usa

Wij willen in de winter in V.S een weekje vertoeven en shoppen,er zijn vast mensen die ervaring hebben opgedaan.GR.e&w

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (5)

wij zijn een aantal malen in america geweest in de winter
vooral voor de kerst tijd kan ik het je adviseren,
het is zeker de moeite waard om te shoppen in america ,hou er wel rekening mee met wat je koopt want niet alles mag je kosteloos invoeren in nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding (jeans en sweaters) is daar veel goedkoper dan hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle prijskaartjes van de kleding en dergelijke halen. Probeer het een en ander te dragen en gebruiken, zodat het er niet te nieuw uitziet.

Gewoon de douane door, alsof je niks aan te geven hebt. Kans dat je een controle krijgt is klein. Als je een controle krijgt, geef een aantal dingen aan als nieuw gekocht. De douane weet dat vrijwel iedereen spullen meeneemt, als je zegt dat je niks gekocht hebt bij een controle wek je eerder argwaan.

Maximale invoerbedrag zonder heffing weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Andere GV-ers vast wel of weten het te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de heenreis minimaal kleding en schoenen meenemen. In de USA kopen wat je wil (vooral dure merk kleding is veel goedkoper) Tijdens je verblijf de kleding en de schoenen dragen en in de kleding de douane op schiphol voorbij lopen. Geen haan die er naar kraait! Wel een ruime koffer meenemen!! Veel plezier in de States.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga zelf regelmatig in Florida winkelen. De prijzenliggen aanzienlijk gunstiger dan bij ons voor bijvoorbeeld kleding, schoenen, lederwaren maar ook nog steeds voor elektronica. Voor kleding en schoenen moet je inderdaad ervoor zorgen dat je alles draagt tijdens je verblijf, zodat de douane hier bij aankomst niet ziet dat het tijdens deze reis gekocht is.

Bij het invoeren van elektronica (bijvoorbeeld een iPad) moet je rekening houden met het maximaal vrijgestelde bedrag van 430 euro per persoon. Als je een artikel wilt invoeren dat omgerekend 475 euro kost, dan moet je over het hele bedrag belasting betalen bij invoer.

Kleding en schoenen kopen kun je overal goedkoper dan bij ons. Echt leuk wordt het om daar in outlet malls te kopen. Gewoon voor 30-40 euro een goede spijkerbroek van Tommy Hilfiger, Diesel of Levi's kopen... moet je hier in Nederland eens proberen. Ook veel aanbod van T-shirts voor ongeveer 10 dollar (excl. sales tax). Outlet malls hebben in Florida een beter aanbod dan in Europa. Hier vind je in verhouding veel meer gangbare artikelen. Zelfs het normale aanbod kom je hier deels tegen in de outlet winels.