Dat kan je niet uitrekenen omdat snelheid en vermogen niks met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
250 Watt is iets anders dan een snelheid. Het is een vermogen.
1 Watt is het vermogen dat geleverd wordt als (mechanisch of elektrisch) per seconde een arbeid van 1 joule wordt verricht.

Daar schiet je niets mee op, want als je wil weten hoe snel je brommer gaat als je een 250 Watt motor erop hebt, dan kan je dat nog niet uitrekenen. Dat is allemaal afhankelijk van de massa van je brommer plus berijder, van de weerstanden die optreden bij het rijden, enzovoort.

In de regel wordt gehanteerd dat 800watt (op de achteras gemeten) overeenkomt met een maximumsnelheid van 57km/uur, na correctie is dat 53km/uur.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt precies +1
Met 250 watt kun je een hoeveelheid arbeid leveren waarmee je een object kunt versnellen. Uiteindelijk zal door de wrijving een maximale snelheid bereikt worden. Hoe hoog die is hangt af van het gewicht en de weerstand.

Je vraag als zodanig is dus niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
km per uur is een eenheid van snelheis, terwijl watt een eenheid van warmte is, je kan dus niet zeggen hoeveel km per uur is 250 W, het is dan appels met peren vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van het voertuig af dat je met een motor die 250 watt levert aandrijft. Een step zal met die motor misschien wel 100 km/uur gaan voordat de weerstand van de step zo hoog is dat de motor de step niet meer zal versnellen. Als je een tientonner in beweging wil zetten met een 250 watt motor, zal dat waarschijnlijk niet eens gaan, omdat je weerstand om hem in beweging te zetten groter is dan de weerstand die de motor kan overwinnen.

Als je een lichte brommer zou aandrijven met een 250 watt motor, zal die wel 30 km/uur gaan. Vroeger bedroeg het maximale vermogen voor een brommer die maximaal 40 km/uur mocht gaan 400 watt.