Moet je voor of achterin zitten als taxipassagier?

zijn er regels of wat is het meest gangbaar>

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
7K

Het beste antwoord

Jij betaalt, dus jij mag kiezen waar je gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat mag je helemaal zelf weten !!
Hier zijn geen regels voor naar mijn weten. Vaak wordt het volgende gedaan:

alleen: voorin
met zn 2e: achterin
met zn 3e: achterin of 1 iemand voorin
met zn 4e: 1 iemand voorin
met zn 5e..sowieso 1 iemand voorin.

Je bent er helemaal vrij in !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5e?? Dus 4 achterin en 1 voorin??:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een taxi kan ook een busje zijn, ik bedoelde ermee 5 of meer
Er zijn geen regels wat dit betreft, alleen dat je je gordel om moet doen. Als je in je eentje in de taxi stapt kan het gezellig zijn om op de bijrijdersstoel te gaan zitten (vindt de chauffeur misschien ook wel gezellig), maar eigenlijk is het altijd gebruikelijk om achterin te gaan zitten.
Ik zie tenminste nooit passagiers naast de chauffeur zitten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ook. Tenzij ik een taxi tref waar de chauffeur de bijrijdersstoel als opslagplaats gebruikt, of als bureau voor het doen van zijn administratie. Voorin heb je een beter zicht, en daardoor minder kans op wagenziekte. Je kunt nog wat kletsen met de chauffeur, zolang er een taal bestaat dus je beiden spreekt. Je hebt meer hoofdruimte en meer beenruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal mijn blinddoek eens afzetten dan ;-)
Dat mag je zelf beslissen. Mijn man bijv. gaat altijd naast de chauffeur zitten om gezellig een praatje te kunnen maken. Als ik met de taxi ergens naartoe moet, neem ik altijd achterin plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vrouw alleen zit men vaak achterin (distantie), een man alleen zit soms ook voorin (bv om gezellig te kletsen zoals hier werd gezegd).
In het zuidelijke buitenland zou ik als vrouw alleen achterin gaan zitten, vanwege de daar gebruikelijke omgangsnormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waar je bent in de VS alleen achterin want daar zit ook veiligheidsglas tussen voor en achter bank vanwege veiligheid, maar in NL mag je gezellig naar chauffeur zitten en een babbeltje maken