Waarom is de Maastunnel in de richting Rotterdam-Zuid afgesloten?

Een paar weken geleden wilde ik door de Maastunnel naar Rotterdam-Zuid rijden. Deze was afgesloten en het verkeer werd omgeleid over de Erasmusbrug. Gisteravond was ik ook in Rotterdam en zag dat de tunnel nog steeds dicht was. Wat voor werk wordt daar gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevonden binnen 10 seconden... http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fjanuari%2FMaastunnel%20gaat%20dicht%20voor%20werkzaamheden

Het beste antwoord

Inderdaad is de tunnel van noord naar zuid afgesloten voor alle verkeer. Dit is inderdaad vanwege onderhoud en schoonmaakwerkzaamheden, maar ook het plakken van nieuwe tegels onderhouden van voegovergangen en het leggen van nieuw asfalt net zoals de vorige keer in de buis van zuid naar noord.
In verband met de verkeersveiligheid heeft men alleen nu besloten om de geheel tunnelbuis af te sluiten en niet stelselmatig maar 1 baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel duidelijk. Thanks.

Andere antwoorden (2)

Ze zijn de tunnel aan het schoonmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tunnel sluit bijna drie maanden vanwege een grote onderhouds- en schoonmaakbeurt. Er wordt asbest verwijderd en de tunnel en ventilatiekanalen worden schoongemaakt.