Is op een drie-baans snelweg de middelste baan het breedtst of lijkt dit maar zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

nee hoor normaal is de breedte ongeveer 3.50 per baan
heb zelf ook in de wegen bouw gewerkt , het kan wel een gebeuren dat de meest linkse baan 3.00 meter is omdat daar geen vrachtverkeer mag komen , zoals bijv de a 20 bij nieuwerkerk , maar dan geldt er ook een snelheidsbeperking van 100 km/u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet maar ik denk (vanuit een 3 baans snelweg) dat je onbewust meer naar 1 kant rijdt ivm met de zijkant (lijnen , vangrail , vluchtstrook). Daardoor lijkt het misschien dat je op de middelste baan wat meer ruimte hebt