Waar kun je tractor rijden?

Een vriendin van mij is bijna jarig en ze heeft de gekke wens om altijd al eens op een tractor te zitten of er mee te rijden. Nu willen we dat haar misschien voor haar verjaardag geven, maar weten niet of, hoe en waar dat kan.
Want moeten we dan gewoon op een boer in de buurt afstappen? Of heb je echt bedrijven etc die zoiets regelen?
Ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud wordt jouw vriendin? Onder de 18 heeft ze hiervoor namelijk een bewijs van vaardigheid hiervoor nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog even mij hier; op openbare weg heeft ze dit nodig. (Als ze 16 of 17 is). Op het eigen erf niet. Heb ik net nagelaten om te vermelden. Helaas heb ik nog niet het concrete antwoord op je vraag.
Poet
10 jaar geleden
Gewoon naar een boer gaan met deze vraag. Die vinden het alleen maar leuk

Het beste antwoord

Inderdaad eens naar een boer stappen.

Wat óók nog denkbaar is: ik heb een aantal keren als tijdelijke uitzendkracht op allerlei soorten voertuigen gereden, en dat werd dus nog betaald ook. Dan moet je wel een rijbewijs B hebben, maar omdat het op eigen bedrijfsterrein is, mag je daar op van alles rijden: landbouwtrekkers, vrachtwagens, shovels, graafmachines.
Het betreffende bedrijf zit in het zuidwesten van het land.
Ze hebben daar een keer of 4 of 5 per jaar een meerdaagse veiling van rijdende machines en voertuigen, en om die langs de koperstribune te rijden hebben ze dan via een paar uitzendbureaus een stuk of 30 chauffeurs nodig die er lol in hebben om met enige voorzichtigheid met van alles te mogen rijden.
Het is dan nodig dat je niet te ver weg woont, of dat je daar ergens in de wijde omtrek een logeeradres bij familie of een kennis hebt.
Ik kan je verzekeren dat het een geweldige ervaring is voor wie een beetje handig is met auto’s en zo.

Via Goeievraag kun je me een persoonlijk bericht sturen, als je in je instellingen dat mogelijk gemaakt hebt.
Bordensteker