Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van VWO naar HAVO

Ik zit in VWO4 maar ik weet niet zeker of ik over ga dit jaar. Als dat niet het geval is kan ik dan naar HAVO5(examenklas)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 VWO is een moeilijk jaar, veel leerlingen struikelen hier, overleg met je mentor of een jaar overdoen niet een mogelijkheid is. Succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat hangt van je eindrapport af. Als je een zeer slecht rapport hebt, dan kun je niet doorstromen naar havo5. zitten blijven is de enige optie.

Echter je hebt nog even de tijd, om er aan te trekken. Probeer gewoon over te gaan naar vwo5.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee dit kan niet. Je zal dan naar 4havo moeten. Je loopt bijv. Achter met je profielwerkstuk en bovendien zijn je schoolexamen cijfers van 4vwo niet geldig tegenover de landelijke examens van 5havo. Je zal 4havo dus eerst moeten afronden. Succes met 4vwo! Doe je best
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de school waar ik zat was dat niet mogelijk. Ik geloof dat het landelijk zo is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou even bij je school informeren over de mogelijkheden. Die kunnen je eventueel ook begeleiden bij een overgang, of hulp bieden om toch over te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan zal je 4 havo moeten gaan doen, je kan namelijk niet in een examenklas worden geplaatst. In havo 4 word al het een en ander afgesloten voor je examendossier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, en bovendien heb je stof gemist. In de HAVO worden in die 4 jaar meer onderwerpen minder diepgaand behandeld.
Ik zou het vooral navragen bij je eigen school. Zelfs al is het in beginsel niet mogelijk. Wie weet zijn er toch mogelijkheden. Als jij gemotiveerd bent en dat duidelijk laat merken, dan mag je verwachten dat ze met je meedenken. Niets is onmogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nu al duidelijk zou zijn datje vwo niet red kun je misschien nu al naar havo zodat je makkelijker de stof van dat jaar kunt inhalen. anders moet je waarschijnlijk havo 4 helemaal doen want je kan meestal niet naar de examen klas toe als wissel. informeer eens op school naar de mogelijkheden voor jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding