wie is de eigenaar van een OSB is dat de gemeente? door wie word de directeur betaald? hoe heet de eigenaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is een OSB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde obs. Openbare basis school

Antwoorden (1)

Het openbaar onderwijs is een onderwijsvorm in Nederland die door de overheid wordt opgericht en onderhouden. De gemeente is vaak eigenaar van het pand en betaalt het personeel. Echter steeds meer openbare scholen weken zich los van de gemeentes. Er wordt dan een stichting opgericht, waarbij ze financieel en organisatorisch op eigen benen komen te staan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Nog steeds gefinancieerd door de overheid