Is er een mogelijkheid om als 16 jarige VAVO te doen???

Ik zit in de tweede klas van het vmbo-T. Ik ga jammer genoeg niet over vanwege ziekte, en dit is al een maandje bekend. Ze stelde voor om 12 pw's te maken. Maar ik word zieker van leren, en ik vergeet zo alles weer. Heel jammer, en depressief allemaal. Ze vinden me een heel slim meisje, en haalde goeie punten voor mijn ziekte.
Alleen ze gingen eerst akkoord met het VAVO voorstel, alleen het ROC vond de stap te groot. Ik weet dat ik het aankan. Ik ben nu aan het herstellen, en vavo is anders dan de middelbare. Ik kan niet tegen gym, feestjes enz. Dus ook niet echt tegen mijn kinderachtige klasgenootjes... Ik ben heeel rustig vanwege de pijnen.
Maargoed, weet iemand waar ik ergens in NL terecht kan? Het maakt niet uit waar, mijn ouders willen het beste voor me.

Dankjulliewel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE pijnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de pijnen. Doe ik iets verkeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vroeg me alleen af welke pijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! Nou, neurologisch. Dat sloopt je echt vanbinnen. Vooral dat niemand iets merkt, hoewel jij gewoon wilt huilen.. En dat doe je dan ook in de Wc's.. Nouja deed. Inmiddels al 13 weken hiero thuis. :l
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miss een domme vraag maar wat is de vavo??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus een goede vraag ;)

Het beste antwoord

Vavo (TL tot VWO) is in principe alleen, maar wel op elk ROC mogelijk. Echter, bedenk wel dat er vaak "tuig" op het Vavo zit (geldt overigens ook voor privescholen zoals Luzac, à 15 tot 20 duizend euro per schooljaar). Ik ken hier twee gevallen die naar het vavo gingen, en dat zijn echt geen lieverdjes... Ook bij privescholen heb je dat vaak, ik ken heel veel mensen daarvan en het meerendeel is wegens gedrag van school verwijderd. (een gedeelte ging er overigens heen wegens slechte cijfers!) Bedenk dus goed of vavo wel de juiste keus is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als 16 jarige kan je ook de Vavo doen.
mag ik vragen in welke regio je woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mogelijkheid om als 16jarige vavo te doen is er zeker. Ik deed als 17jarige vavo maar dan voor de havo. Dus dat
je minderjarig bent hoort niks uit te maken. Als ROC de stap te groot voor je vind, kan je misschien ff bij albeda kijken die heeft ook de vavo onderwijs. Ik zat daar ook een aantal jaar geleden en daar deden ze er niet moeilijk over.