Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik het beste geschiedenis(vwo2)??

In mijn so tjes krijgen we nooit vragen over tijden.
Samenvatting maken=als ik een samenvattingmaak is ie meestal langer dan de leertekst zelf ;(

heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat vooral bij geschiedenis belangrijk is, is oorzaak en gevolg. Dus als je de tekst leest vraag je je dan het volgende af:

-Wat is er gebeurd?
-Wat ging eraan vooraf (wat waren de omstandigheden) en waarom ging het eraan vooraf?
-Wat gebeurde er na?

Dus bijvoorbeeld bij WO2.

-Wat gebeurde er: (kort door de bocht) Hitler kwam aan de macht. Wilde dat Duitsland heerste. Oorlog.
-wat eraan vooraf ging: 1ste WO. Duitsland straatarm. Mensen ontevreden. Mensen geloven in woorden Hitler.
-Wat gebeurde er na (dus na WO2): Verdeling Duitsland. Koude oorlog. ed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik studeer HBO geschiedenis, en ik doe het altijd als volgt:

Ik pak de te bestuderen tekst, en maak daar een samenvatting van. Ga dus niet zelf informatie toevoegen. Beantwoord vervolgens de vragen die in je werkboek staan. Hierdoor gebruik je de kennis uit de samenvatting om logisch na te denken in, zoals hierboven aangegeven, oorzaak en gevolg. Geschiedenis bestaat niet alleen maar uit jaartallen. Je moet je bedenken dat jaartallen kennen helemaal niets betekent als je niet weet wát er nu echt gebeurde tijdens dat jaartal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding