Een stelling is echt een zin waar je het wel of niet mee eens bent.
Een standpunt is een mening,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijv. Griekenland moet uit de EU. Dat is een stelling. Ik vind dat Griekenland uit de EU moet. Dat is een standpunt.
Een stelling en een standpunt lijken erg op elkaar.

Een standpunt is (wat hierboven ook staat) de mening van een persoon. Je kunt het daarmee eens of oneens zijn.

Een stelling is een formulering die dient om een discussie op gang te brengen. Zoals gedaan wordt bij bijv. Standpunt.nl. In dat programma geven mensen hun mening over de stelling. Ze zijn het eens of oneens, en nemen zij een standpunt in.

In de wiskunde en de filosofie is een stelling trouwens een bewezen bewering!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stelling