Hoe kan ik me nog goed kunnen concentreren en focussen op het leerstof nadat ik al ongeveer 4-5uur heb gestudeerd?

Ik neem om de 2h een pauze van een half uur.

Toegevoegd na 4 minuten:
By THE way maandag is het test en ik moet nu studeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet alles in een keer leren. Verspreidt het over een x-aantal dagen. Door herhaling onthoud je beter!

Voor nu zou ik gewoon alle spullen die je kunnen afleiden wegleggen. Doe je mobieltje uit, computer uit etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet niet om de twee uur pauze nemen maar elk uur. En dan een kwartier of 10 min rusten en wat drinken. Niet verder leren maar eerst herhalen en dan weer verder leren. Dat is echt de beste manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 2 uur aan een stuk leren is veel te lang
"3 keer 10 minuten leren is langer dan een half uur". Omdat je door veel tussen pauzes vaak meer onthoud. Ik leer altijd. Ik neem dus elk half uur in ieder geval 2 tussen pauzes van een paar minuten totaal. Zo onthoud ik mijn stof bezig.

Toegevoegd na 1 dag:
Staan paar typfouten in zie ik nu.. Bezig = Beter e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totally off topic @Jelte1:
Wat een mooie hond! De jouwe? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas niet mijn hond. Maar vond hem zelf ook erg mooi!
Iedere student heeft datzelfde probleem. Leren doet niemand graag en dus is het alternatief altijd veel interessanter (Facebook, gsm, televisie, wat er op straat gebeurt, een liedje op de radio...) - Zorg dat het je niet kan afleiden. Denk ook aan je gezondheid. Doe aan sport! Een afgemat lichaam kan meer stress en adrenaline aan zonder dat het je geest té gemakkelijk afleidt. Sporten tussen het studeren door kan dus geen kwaad, het is een investering géén afleidingsmanoeuvre. Het is ook altijd goed om te weten dat het examen/de test in jouw geval, nooit ver weg is. Deze zware inspanning zal leiden tot een goede uitslag, dus een goed rapport.

Studeren is vastberaden zijn. Je wilt iets? Dan moet je je er ook voor inspannen. Voor wat hoort wat! Het is een gevecht met jezelf en iedereen maakt hetzelfde mee. Neem niet té vaak pauze. Dat zorgt ervoor dat je je leidraad verliest. Neem een pauze nadat je een hoofdstuk afgewerkt hebt. Daarna kan je beginnen aan een nieuw hoofdstuk. Neem liever een kwartiertje pauze tussen blokken van twee uur door, maar ga voor een uur bij het middag- en avondeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor een opleiding is dat dan wel, dat je 4-5 uur per dag moet studeren, of studeer je maar enkele dagen per week? Verdeel het studeren in elk geval in 2 happen. Bv één vóór en één na het eten. Dwing jezelf daartussen niet te wordfeuden, faceboeken of zo, want dan raak je te veel afgeleid en heb je helemaal geen zin meer. Bel een klasgenoot op die hetzelfde moet leren. Gedeelde smart is halve smart.