als je een niveau 4 opleiding kan doen, maakt het dan veel uit als je niveau 3 weg kiest?

ik kan niveau 4 gaan doen, maar iets wat ik wil begint met 3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de opleiding of het niveau erg verschilt. Maar met niv. 4 kan je hbo gaan doen.
Wellicht kan je met je niv. 4 diploma ook het werk gaan doen wat jij met een niv. 3 diploma wil. Informeer eens bij de school.

Het beste antwoord

Je bent dan waarschijnlijk iets langer bezig. (Bijvoorbeeld: iemand die verpleging MBO4 wil doen maar eerst Verzorging MBO3 doet, is in totaal ongeveer 5 à 6 jaar bezig, terwijl Verpleging MBO4 4 jaar duurt.

Als je alleen die niveau 3 opleiding doet en daarna wilt werken ben je over 2 à 3 jaar klaar. Je kunt dan niet verder leren op HBO niveau, want daar heb je MBO4 voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat maakt niet uit! Als er een niveau 3 opleiding is die jou erg aanspreekt dan is oke als je die gaat doen. Niveau 4 kan altijd daarna nog.