Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een snelle leermanier?

Ik zit op de middelbare school en heb deze week proefwerken maar door het mooie weer heb ik minder geleerd dan ik zou moeten. Weet iemand een manier om goed te leren ik moet: woordjes en zinnen, wiskunde, geschiedenis, etc.
Alles kan waarschijnlijk helpen dus help a.u.b.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In ieder geval is leren uren lang voor het slapengaan, zinloos.
Woordjes leer je het beste, door ze keer op keer te herhalen.Op een gegeven moment zitten ze dan wel in het
lange termijngeheugen.Geschiedenis leerde ik altijd, door samenvattingen te maken, en vragen te verzinnen bij de teksten.Kijk wat de hoofdlijnen zijn in de tekst, zodat je het beter kunt onthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Woorden en zinnen veel schrijven d.m.v. oefenen. Bij Geschiedenis alles doorlezen en na elke bladzijde aan jezelf vertellen wat je hebt gelezen en dan een aantal zinnen opschrijven, zodat je een mini-samenvatting hebt. En wiskunde moet je ook oefenen. Succes met je proefwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf zoveel mogelijk dingen op. Hierdoor onthoud je veel beter. Kijk dit vervolgens na, en verbeter fouten door ze opnieuw op te schrijven. Zo leer je ook zonder schrijffouten te werken ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak spiekbriefjes. Uit mijn ervaring blijkt dat je ze dan niet meer nodig hebt omdat je juist dat wat je opschrijft goed onthoudt. Ook is het zo dat je op spiekbriefjes alleen de belangrijkste info opschrijft en daarmee is het ook een goede oefening in hoofd- en bijzaken te onderscheiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar een manier: Discipline!!

Als jij nu al door het mooie weer in de problemen komt,
dan voorspelt dat niet veel goeds.

Jij moet zelf een strak plan maken.
Zoveel tijd aan dit vak.
Zoveel tijd aan dat vak.

Je gaat naar een plek waar het rustig is.
En waar je niet afgeleid wordt.
Thuis, of bibliotheek of waar dan ook.

Je laat je niet verleiden tot "leuke dingen" voordat je werk af is. En zeker niet als je eigenlijk wel weet dat je dat 's avonds niet gaat inhalen.

Je vraagt steun aan je ouders: moeder, let op mij !!!

En dan maar stoempen:
Vingers in de oren, ogen op de boeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor zinnetjes en woordjes kan je naar www.wrts.nl, veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
woordjesleren.nl - kun je je woordenlijsten opzoeken, eventueel downloaden in wrts en leren. Verder samenvattingen maken van lange teksten en de begrippen op een apart vel te schrijven (geschiedenis/bio). Voor exacte vakken (natuurkunde, scheikunde, wiskunde) is het het beste om alle formules op te schrijven, te leren, en de sommen na gaan die belangrijk zijn (altijd aan je leraar vragen!) tot je de manier snapt. Ik spreek uit ervaring en tot nu toe gaat het heel goed :) veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor Nederlands is haast niks te doen, tenzij je woorden moet leren. Ik vind het eerlijk gezegd een vrij nutteloos vak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nutteloos? Nederlands?!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding