Wie weet een leuke website waar je Engels kunt leren?

Het is voor een kind van 12 jaar.

Toegevoegd na 11 uur:
Het liefst gratis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over een maand of drie kan dat kind het prima op school leren, laat het kind nu nog even lekker 3 mnd iets anders doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar hij slaat groep 8 over en wil nog wat bij leren... En op het Gymnasium heb je al een voorsprong op Engels nodig..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je daarbij? Ik heb me vorig jaar nog laten informeren, de kinderen komen altijd van verschillende basisscholen en zijn altijd verschillend in wat ze gedaan hebben en daarom beginnen ze redelijk bij nul maar gaan ze heel erg snel. Verder: hoe kan een 12 jarige een klas overgeslagen hebben? Maak je echt niet druk hierover, help je kind een beetje de eerste weken en laat het verder los. Alle andere kinderen doen vanaf nu ook niets meer aan engels en op de meeste scholen stelt engels echt niet zoveel voor. Mijn zoon wist nog maar heel weinig in groep 8. Laat hem lekker vakantie houden! Ik heb vorig jaar eens een testje laten doen bij groep 8 kinderen en de verschillen waren enorm maar ze beginnen toch allemaal weer redelijk opnieuw in de brugklas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk.. Maar de school zegt dat hij Engels moet bijleren, omdat hij pas in groep 7 begonnen is met Engels. En hij is 11 jaar, had ik fout getypt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke school zegt dat? Het gymnasium of de basisschool? Als de basisschool het zegt vraag je gewoon het boek van groep 8 en spijker je hem zo bij, dat moet je echt NIET met websites doen. Als het gymnasium het zegt ga je ook naar de basisschool en vraag je het boek (en het werkboek) van groep 8. Neem van mij aan: het is echt NIET nodig maar als je het doet doe het dan goed en niet met websites maar met het boek wat hij gemist heeft. Verder nogmaals: ze gaan hard maar ze beginnen echt bij vrijwel nul. Ze gaan ook beduidend sneller dan in mijn tijd (nog geen engels op de basisschool gehad).

Antwoorden (2)

http://www.sheppardsoftware.com/

dit is een erg leuke website
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier thuis maken de kinderen veel gebruik van wrts, dat is een overhoor programma waar je heel goed je Engels (en elke andere taal) kunt leren en overhoren. Dit wordt ook aangeraden door de school om dit te gebruiken.
Ik begrijp uit de reacties dat je kind naar het voortgezet onderwijs gaat. Ook op het gymnasium beginnen ze weer bij de basis. Dat moet ook wel, want sommige basisscholen leren de kinderen maar minimaal Engels. Bij mijn oudste werd Engelse les het liefst overgeslagen door de (verder fantastische) juf, het lag haar helemaal niet en ze verhaspelde de taal. Natuurlijk maak je jezelf als ouders zorgen over dat mankement in de opleiding, maar het komt helemaal goed! Je kind hoeft geen extra werk te doen, als hij/zij dat niet wil. Als hij/zij dit graag wil of het is door het gymnasium aangeraden, dan is wrts een heel makkelijke website om te gebruiken.
Als je kind een echte Anglofiel is, zou je bij de kringloopwinkel kunnen kijken voor de Engelse Lijster (de first Blackbirds), dan kan je kind lekker lezen. Ik heb een link van Noordhof (de uitgever) er bij gedaan, dan krijg je een beetje een idee wat ik bedoel.
Veel plezier!