Hoe kan een student snel geld lenen?

Binnenkort moet ik gaan studeren maar ik kom ongeveer 1500 euro te kort dus mijn vraag is hoe en waar kan ik dit bedrag snel lenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Pas wel op waar je leent, is vaak hele hoge rente
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekort waarvoor?

Het beste antwoord

Bij de ING kan je een studentenrekening aanvragen. Dan studenten rood (1000 euro). Je kunt ook nog een studentenlening aanvragen met een max 2500(geloof ik) voor mbo en voor hbo die 1e jaar beginnen (dus nog geen propedeuse hebben) Als je een propedeuse hebt, kunt je tot 5000 lenen.

Denk er wel aan. Lenen kost geld.. Dus denk er niet te licht over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer het bij de Bank als je daar een studentenrekening hebt. Bij andere instanties wordt het moeilijk. Blijft toch over om naar je ouders te gaan of familie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij vrienden of familie. Heel kort, maar in mijn ogen de snelste manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is ook waarvoor je het tekort komt. Is het voor het betalen van je collegegeld? Daarvoor kun je een bedrag bij DUO lenen. Of met je onderwijsinstelling een betalingsregeling afspreken, dan kun je in 6 keer betalen en hoe je er misschien niet voor te lenen.

Is het voor het inrichten van je kamer. Kijk dan eens of je creatief je kamer in kunt richten en zo met een minder bedrag uit kunt komen. Vraag rond bij familie of vrienden of zij nog zaken hebben die je kunt gebruiken.

Heb je verder van alle regelingen en toeslagen gebruik gemaakt. Veel studenten vergeten bijvoorbeeld hun zorgtoeslag aan te vragen. Deze kun je zelf aanvragen ook al betalen je ouders de premie. Dat kan toch ook weer een aardig bedrag schelen. Dan krijg je wel een bedrag per maand, echter over een jaar ook best aardig.

Als laatste en daarom goed om eerst te kijken waar het voor is, kun je bij DUO ook geld lenen. Dat moet je terugbetalen, met rente. En dat kan aardig in de papieren lopen. Je kunt niet in een keer dat bedrag van 1500 lenen, per maand staat er een bepaald maximum bedrag voor. Kijk ook eens bij DUO.

En wellicht zijn er nog andere zaken waarvoor je het wilt lenen, waar andere mogelijkheden voor zijn. Dat kan ik nu zo niet zo goed bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik ging studeren heb ik een studentenrekening afgesloten bij de Abn-amro. Daar kon ik toen 1000 euro rood staan. Na het halen van je propedeuse kan je dit zelfs verhogen naar 2500 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga morgen naar de ING bank om te vragen of ik 1000 euro rood kan staan enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe je goed, een beetje extra kun goed gebruiken als je net gaat studeren!