Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke belangrijke gebeurtenis heeft plaats gevonden in het jaar 1945 met betrekking tot Human Resource Management? HBO Student HRM, HRO.

Deze vraag komt voor uit een project vanuit de Hogeschool Rotterdam. Ik lijk zelf niets significants tegen te komen, ik hoop dat een van u mij hiermee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
567

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als ik zo eens surf op het net dan begrijp ik dat "tijdens de oorlogstijd er vrijwel geen personeelsmanagement was ondanks de toename van veel werk door de oorlog. Het beleid dat er was, was gericht op grootschalige productie maar het was niet gericht op andere aspecten wat valt onder HRM zoals motivatie, promotie, verhogen moreel, functioneringsgesprekken enz. Na de oorlog en tijdens de groei van de machine-industrie werd de rol van de personeelsmanager vergroot en in toenemende mate werd er onderhandeld tussen vakbonden en werkgever" Maargoed...dat is wat ik begrijp uit de teksten op internet. Misschien geeft deze site bruikbare informatie?

http://www.articlesbase.com/training-articles/evolution-of-human-resource-management-1294285.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding