Welke belangrijke gebeurtenis heeft plaats gevonden in het jaar 1945 met betrekking tot Human Resource Management? HBO Student HRM, HRO.

Deze vraag komt voor uit een project vanuit de Hogeschool Rotterdam. Ik lijk zelf niets significants tegen te komen, ik hoop dat een van u mij hiermee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

als ik zo eens surf op het net dan begrijp ik dat "tijdens de oorlogstijd er vrijwel geen personeelsmanagement was ondanks de toename van veel werk door de oorlog. Het beleid dat er was, was gericht op grootschalige productie maar het was niet gericht op andere aspecten wat valt onder HRM zoals motivatie, promotie, verhogen moreel, functioneringsgesprekken enz. Na de oorlog en tijdens de groei van de machine-industrie werd de rol van de personeelsmanager vergroot en in toenemende mate werd er onderhandeld tussen vakbonden en werkgever" Maargoed...dat is wat ik begrijp uit de teksten op internet. Misschien geeft deze site bruikbare informatie?

http://www.articlesbase.com/training-articles/evolution-of-human-resource-management-1294285.html