kan ik als ik dit jaar gestopt ben met mijn opleiding deze zelfde opleiding dit jaar hervatten? (ik ben er 1-2 maanden tussenuit geweest)

Ik was dit jaar gestopt met school om te werken. ik zat in het 2de jaar van mijn niveau 3 MBO opleiding.

nu heb ik geen werk meer en zit ik eraan te denken om terug te gaan naar school. kan ik dat dit jaar nog?

ik ben er nog geen 2 maanden tussenuit geweest. was voor ik ging werken altijd bij gebleven etc.
het grootste probleem is dat ik me wel uitgeschreven had bij school en bij DUO.

wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

In principe zou je je studiefinanciering weer terug kunnen draaien. Ik weet niet of DUO het standaard doet, maar daarvoor moet je even contact opnemen.

Wat betreft school kan het lastig worden. De ene school vind het prima, als je er maar hard tegenaan gaat, de andere zegt dat je volgend schooljaar weer terug mag komen om aan het 2de jaar te beginnen.

Het enige wat je kunt doen nu is eerst contact zoeken met je school of het nog mogelijk is terug te komen, daarna informeren bij DUO voor je studiefinanciering.